5 tipp, ha nem megy a work-life balance!

work life balance

A technológiának köszönhetően ma már bárki elérhető lehet az irodán, munkahelyen kívül is, ez a fajta szabadság viszont nagyon könnyen jelenthet 0-24-ig tartó munkát is. Az emailek, üzenetek, feladatlisták folyamatos jelzése nehezen engedi letenni a munkát és kikapcsolni akár csak néhány órára is. Ez nem csak a produktivitásra lehet negatív hatással, hiszen soha nem engedi a teljes kikapcsolást, pihenést, feltöltődést, de ugyanúgy rossz hatással lehet családi kapcsolatokra, egészségre, általános közérzetre is.

Ha érzel, éreztél már hasonlót, mutatunk most 5 tippet, hogy könnyebb legyen megtalálni és kialakítani az egyensúlyt!

1. Maximalizmus

A kiváló sem biztos, hogy rosszabb a tökéletesnél. Mivel a maximalizmus, perfekcionizmus legtöbbször már gyerekkorban elkezd kialakulni, így ennek elengedése nagyon nehéz feladat. Nem arról van szó, hogy a munka minőségére kellene kevesebb hangsúlyt fektetni, hanem a feladatvállalásra, az elvégzett munka mennyiségére. Ha soha nem hagysz időt magadra, családodra, egészségedre, előbb utóbb a teljesítményed is romlani fog és hosszú távon nem vezet sikerhez, a célok sikeres eléréséhez.

2.Kapcsold ki néha…

Az okostelefonok világában nem ritkák a soha véget nem érő munkanapok. Csak egy gyors email, csak egy gyors válasz, telefon stb. Az értesítésekkel együtt egy adag frusztráció és stressz is érkezik, amely nem enged elszakadni a munkától.

További cikk ebben a témában: Az okostelefonok fogságában

3.Sport, edzés

Ugyanúgy, ahogy fontos és szakítunk időt az alvásra, étkezésre, a rendszeres testmozgásra is oda kell figyelni, a hosszú távú eredményességhez. Az elején erre időt találni talán az egyik legnehezebb feladat, ha nem megy máshogy, írd be ezt is ugyanúgy, mint a többi megbeszélést, találkozót és tartsd magad hozzá. Ha már kialakult egy rendszer, onnantól kezdve pedig sokkal könnyebb és automatikusabb lesz.

Tipp: ha végképp nem megy egyedül, keress egy edzőpartnert:

Hogyan válassz edzőpartnert a hatékony edzéshez

Hogyan segít az edzőpartner a hatékony edzésben

4.Leszokás a munkamániáról… kezdd kicsiben…

A nagy és drasztikus elhatározások általában nem tartanak sokáig, nincs ez másképp a munkamániával sem. A siker és az eredményorientáltság ugyanúgy képesek függőséget okozni, így érdemes fokozatosan elindulni a változás útján.

5.Időbeosztás

Ha több időt szeretnél nyerni, amelyet családodra, magadra, pihenésre tudsz fordítani, először is el kell azon gondolkodni, hogy mely tevékenységek tesznek hozzá, vagy éppen vesznek el az eredményességhez. Időrabló tevékenységek, energiavámpír emberek, felesleges körök itt, extra órák ott… Ahhoz, hogy jobban tudj gazdálkodni az idővel, nagyon jól kell ismerni magad és azt, hogy mikor milyen energiaszinten tudsz dolgozni, így jobban be tudod majd osztani, hogy milyen tevékenységet mikor végezz, kivel mikor találkozz stb.

Tovább ebben a témában:
10 tipp a hatékony időbeosztáshoz!

Hirdetés

Hirdetés

Tetszett? Oszd meg másokkal is!

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
Share on print