Koronavírus – 7+1 biztos tipp, hogy karantén idején is megőrizd a mentális erőd

Olyan szokások váltak mindennapossá, amelyek néhány héttel ezelőtt még elképzelhetetlennek tűntek.

Tetszett? Oszd meg másokkal is!
  • 61
    Shares

hirdetés

koronavírus - mentális erő

Olyan szokások váltak mindennapossá, amelyek néhány héttel ezelőtt még elképzelhetetlennek tűntek. Olyan szabályok írták át a hétköznapokat, amelyek néhány héttel ezelőtt még oly távoliak voltak. A koronavírus gyorsabban és drasztikusabban alakította át az életünket, mint azt valaha is gondoltuk.

A koronavírus-járvány elleni küzdelem egyik leghatékonyabb módja jelenleg a szociális távolságtartás és az, ha mindenki, aki teheti, otthon marad. A home office és a járványgörbe kilapítása közös társadalmi misszió lett, vagyis aki csak tudja, a minimálisra csökkenti a más emberekkel történő interakciót, de legfeljebb két méter távolságból kommunikál. Karantén, önkéntes karantén és szociális távolságtartás – függetlenül az izoláció mértékétől nem lehet figyelmen kívül hagyni mindennek a mentális jólétére gyakorolt hatásait.

hirdetés
hirdetés

A The Lancet egy nemrégiben megjelent tanulmánya szerint a karantén pszichológiai hatása jelentős és a mentálhigiénés aggodalmak széles skáláját eredményezheti, a szorongástól és a haragtól kezdve az alvászavarokig, a depresszióig és a poszttraumásos stressz rendellenességig. A kutatás szerint az aggodalmakat a karanténhoz kapcsolódó stresszorok, például fertőzési félelmek, frusztráció, unalom, elégtelen ellátás, információhiány, pénzügyi veszteség és a betegség elhárításával járó stigma jelentik leggyakrabban.

A krízis pedig nemcsak azokat viseli meg, akik egyébként is küzdenek a fenti nehézségekkel, de a mentálisan erős embereket is. A CNBC szakértői ezért összeállítottak egy listát, amelynek segítségével karantén idején is megőrizheted a mentális erőd.

Napi rutin

Minden home office protokoll első pontja, de akkor is érdemes kialakítanod egy napi rutint, ha nincs lehetőséged az otthoni munkavégzésre. Segít megőrizni a normalitás és hatékonyság érzését, ezen kívül pedig az általános hangulatra is pozitív hatással van, ha nem töltöd pizsamában az egész napot.

hirdetés

Törd meg a szokásokat

Alakítsd ki a napi rutint, majd törd meg a szokásokat abban az értelemben, hogy a különböző aktivitásokhoz, feladatokhoz alakíts ki külön környezetet otthon is. Amennyire a lehetőségek engedik, válaszd szét az otthonod, a munkahelyed vagy akár az ideiglenes edzőtermed akkor is, ha jelenleg mindez egy cím alatt van.

Ép testben ép lélek

Ez a közmondás pedig most különösen igaz – nemcsak a koronavírus leküzdése, de a karantén elviselése miatt is. Figyelj arra, hogy mit és mennyit eszel – akkor is, ha a szokásosnál gyakrabban nyitod ki a hűtő ajtaját. Figyelj a megfelelő minőségű és mennyiségű alvásra – akkor is, ha szinte korlátlan mennyiségű film és sorozat érhető el a Netflixen. Figyelj arra, hogy mozogj rendszeresen – akkor is, ha megváltoztak a lehetőségek.

Ez is érdekelhet: Természetterápia – napi 17 perc a természetben a boldogságért

Online kapcsolattartás és limitált hírfogyasztás

Ma már minden feltétel adott ahhoz, hogy a fizikai szociális távolságtartás ellenére is tartani tudd a kapcsolatot családoddal, barátaiddal, kollégáiddal. Sőt, erre érdemes törekedni is és megejteni azokat a régóta halogatott telefonhívásokat is, amelyekre eddig nem volt idő. A hírfogyasztást viszont célszerű limitálni, hogy elkerüld a negatív spirálokat.

Segíts ott, ahol tudsz

A másoknak nyújtott segítség nem csak a mentális erőt, de az önbizalmat is növeli, ez pedig sajnos egy olyan időszak, amikor számtalan helyen és formában nyújthatsz “segítő kezet” az arra rászorulóknak.

Maradj aktív, de kerüld el a teljesítményszorongást

Karantén idején is növelheted versenyképességed a munkaerőpiacon. Jobbnál jobb online platformok, videós oktatóanyagok és a legjobb amerikai egyetemek kurzusai is várnak! Igyekezz kihozni a legtöbbet az adott helyzetből, de fordíts időt a pihenésre is.

Kiégés karantén idején?

Az otthoni munkavégzés alatt minden körülmény adott a korlátlan munkaidőhöz, ebbe a hibába pedig könnyebb beleesni, mint azt elsőre gondolnád. Érdemes már a home office elején konkrét szabályokat, határokat felállítani és kialakítani egy olyan napi rutint, amely lehetővé teszi, hogy a karantén végén is erős és egészséges maradj fizikailag és mentálisan is.

Végül pedig igyekezz a pozitív dolgokra, pozitív gondolatokra fókuszálni és minden nap megtalálni azt, aminek a krízis és a válság ellenére is örülhetsz – ez talán most az egyik legnagyobb feladat mindannyiunk számára.

hirdetés
hirdetés

Tetszett? Oszd meg másokkal is!
  • 61
    Shares

Előző cikk A 63 éves Tom Hanks és felesége, Rita Wilson leküzdötték a koronavírust
Következő cikk Reigl Judit alkotásaiért fizették a legtöbbet 2008 és 2019 között