A 10 leggyakoribb rossz szokás, ami miatt kimerült vagy!

A 10 leggyakoribb kimerültséget okozó rossz szokás

Állandóan fáradt vagy? Minden nap kimerülten ébredsz? Az állandó fáradtság- és kimerültségérzet legkézenfekvőbb oka, hogy nem alszol eleget… Gondolnánk elsőre, de van néhány olyan rossz szokás, amelyek kedvezőtlen hatással lehetnek az energiaszintedre, mentális és fizikális állapotodra, amelyektől levertnek, kimerültnek, munkád során pedig kevésbé hatékonynak érezheted magad.

Összegyűjtöttük a 10 leggyakoribb, kimerültséget okozó rossz szokást és azt is, hogy hogyan változtathatsz rajtuk!

1.Elalvás előtt még gyorsan átolvasod az emaileket, üzeneteket

Amióta a telefonunkon egy-két old school kivétellel szinte bármilyen kommunikációs csatornán el lehet érni bennünket, sokan még elalvás előtt is gyorsan ránézünk az emailekre, üzenetekre. Hogy ez miért van hatással a másnap reggeli fáradtság- és kimerültségérzetre? Egyszerű, lerövidíted saját pihenésre szánt idődet és csökken az alvás minősége is. Egyrészről azt kommunikálod az agyad felé, hogy még nincs itt a pihenés ideje, így miután átolvastad az emailt, még jó ideig nem fog pihenni, később kezdődik el a hatékony pihenési időszak, másrészről a technikai kütyük a szakértők szerint a melatonin nevű hormonra is hatással vannak, amely az alvási ciklus irányításáért felel.
Tipp: Elalvás előtt legalább 1 órával próbáld meg befejezni a mobil, laptop, tablet stb. használatát!

2.Túl kevés folyadékot iszol

Rengeteget beszéltünk már arról, hogy mennyire fontos a megfelelő mennyiségű folyadékbevitel a szervezet számára. Nem csak a bőrödre van jó hatással, de azt is befolyásolja, hogy mennyire érzed magad energikusnak. A dehidratáltság miatt a szív és érrendszer is kevésbé működik hatékonyan, amitől szintén fáradtabbnak érezheted magad.
Tipp: Ha nagyon nem tudsz figyelni, hogy elég folyadékot igyál, készíts ki reggel egy üveg ásványvizet az asztalodra, így látni fogod a kitűzött célt, ízesítésként pedig használhatsz friss citromot is.

3.Túl sok kávét iszol

A kávéfogyasztásról nagyon megoszlanak a vélemények. Jó – nem jó – meddig jó stb. Akár 4-5 vagy még több kávét is megiszol egy nap? Ráadásul még este, lefekvés előtt is? Kutatások szerint, ha kb. 6 órával lefekvés előtt még elfogyasztasz egy kávét az rendkívül rossz hatással van az alvási folyamatokra.
Tipp: Próbáld meg visszaszorítani a kávéfogyasztást, nem kell teljesen lemondanod róla, de délután már próbáld meg elkerülni. Inkább sétálj 5 percet, ha nagyon fáradt vagy az egyik kávé helyett.

4. Maximalizmus, folyamatos stresszhelyzet

A maximalizmus, az állandó tökéletesre való törekvés, megfelelési kényszer rendkívül sok energiát emészt fel és sajnos nem is lehet mindig, mindenkinek, minden percben megfelelni. Ez sokszor okozhat stresszhelyzetet is, így előbb-utóbb folyamatosan kimerült leszel.
Tipp: Tűzz ki magad elé reális célokat, melyek elérése után meg tudod jutalmazni magad – pl. pihenéssel… Nem mindig lehetséges csökkenteni a stresszhelyzetet okozó körülményeket, a reakciódon viszont változtathatsz.

5.Ha fáradt vagy, kihagyod az edzést vagy egyáltalán nem jársz sportolni

Ez különösen igaz az irodai, folyamatosan ülő-munkát végzőkre. Azzal, hogy kihagyod a sportot, hogy több energiád maradjon, pont az ellenkező hatást fogod elérni. Tudjuk, hogy a rendszeres testmozgásnak számos pozitív hatása van, ezek közül egy, hogy segít abban, hogy energikusabbnak, kitartóbbnak, kevésbé fáradtnak érezd magad. Elősegíti többek között a szív- és érrendszer hatékony működését, biztosítja, hogy megfelelő mennyiségű oxigén és tápanyag jusson a szövetekbe.
Tipp: Ha végképp semmi erőd nincs az edzéshez, sétálj egy 20-30 percet, nem fogod megbánni.

6.Reggeli nélkül kezded a napot

Hogyan legyen erőd egy hosszú naphoz, ha nem gondoskodsz szervezeted számára az átgondolt energiaforrásról? A reggeli az egyik legfontosabb része ebből a szempontból a napnak, hiszen így tudod biztosítani magadnak, hogy szervezeted hatékonyan tudjon működni, így pedig te is eredményesebb munkát tudsz kiadni a kezeid közül.
Tipp: Tervezz előre! Hogy ne legyen unalmas a reggeli tervezz pár nappal előre, így azt is biztosítod szervezeted számára, hogy mindenféle tápanyagból eleget kapjon.

7.Rossz minőségű ételek

Ha legtöbbször gyorséttermekben eszel, ha soha nincs időd odafigyelni a megfelelő minőségű ételekre, akkor ugyanúgy érezheted magad fáradtnak, kimerültnek.
Tipp: Ha nincs lehetőség a munkahelyed környékén jó minőségű ételeket beszerezni, rendelj előre vagy készíts el előre néhány adagot magadnak. További tippek és immunrendszert támogató táplálkozás férfiaknak ITT.

8.Vashiány

Vas- és vitaminhiány pontosabban fogalmazva. Így tavasszal, amikor a legtöbben nekiesnek valamilyen diétának nagyon fontos szem előtt tartani a különböző tápanyagok szerepét és figyelni az egyensúly fenntartására.
Tipp: Magas vastartalmú ételek pl. marhahús, bab, tofu, tojás, sötétzöld levelű zöldségek, magvak stb. A C-vitamin pedig segíti a vas felszívódását, beépülését a szervezetbe. A tartós vashiány hátterében állhatnak különböző betegségek is, érdemes szakorvost felkeresni és utánajárni, hogy mi okozza a problémát.

9.Még egy pohár bor közvetlenül lefekvés előtt

Fáradt, stresszes napod volt? Elalvás előtt még egy ital lazításként? Ha utána könnyen el is alszol, másnap több, mint valószínű, hogy fáradtan fogsz felébredni.
Tipp: 3-4 órával elalvás előttre időzítsd az alkohol fogyasztást!

10.Ha hétvége, akkor irány az éjszaka…

…Aztán pedig alvás egész nap, vasárnap este pedig nem tudsz elaludni… Ha a hét többi napján korán kell kelned, hétvégén pedig ez a ritmus felborul, attól könnyen érezheted magad fáradtnak, kimerültnek még hét közepén is.
Tipp: Kelj fel másnap is a megszokotthoz hasonló időben és inkább délután feküdj le pihenni még egy kicsit!

Annak ellenére, hogy a fáradtság, kimerültség oka legtöbbször az életmódbeli rossz szokások között keresendő, a háttérben lehetnek olyan rejtett betegségek is, melyeket érdemes kivizsgálni. Ha tartósan fáradtnak, kimerültnek érzed magad, keresd fel háziorvosodat egy kivizsgálással kapcsolatban.

Hirdetés

Hirdetés

Tetszett? Oszd meg másokkal is!

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
Share on print