Nem árulunk el nagy titkot azzal, hogy a sport mennyire előnyös az egészség megőrzése és a tudatos életmód szempontjából. Most viszont összegyűjtöttük a 13 leggyakoribb pozitív hatását, melyből kimaradsz, ha nem jársz rendszeresen edzeni! Legyen szó futásról, edzőteremről, küzdősportról, csapatsportról vagy bármilyen edzésről, a lényeg a rendszeres mozgás és, hogy megtaláld azt a helyet és mozgásformát, amit szívesen csinálsz, különben csak egy pár hétig tartó fellángolás lesz.

1.Önbizalom, határozottság

A rendszeres edzés és a jobb fizikum több önbizalommal és határozottabb fellépéssel is társul, ezt pedig nem csak a magánéletben, de a karrierépítés során is tudod kamatoztatni.

2.Tartás, kitartás

A rendszeres sport -pláne az élsport-, nagyon sok mindenre megtanít, többek között arra, hogy a lehetetlen nem létezik és kitartással mindent el lehet érni.

3.Hangulat, kiegyensúlyozottság

futás, sport, edzés

8. Stressz levezetése, burn-out megelőzése

Sportolás közben, – leginkább a hosszú távú edzések során – a szervezet endorfint termel. Eredetileg a fájdalom és a fáradtságérzet csökkentésére, a boldogsághormon hatása pedig még órákkal az edzés után is érezhető.

4.Immunrendszer

A rendszeres edzéseknek köszönhetően immunrendszered erősebb és ellenállóbb lesz a különböző betegségekkel szemben.

5.Mentális egészség

Az előbb már említettük a sportot, mint örömforrást az endorfin termelésnél. Emellett a rendszeres edzések hatására kevesebb lehet a depressziós időszak, fejlődhet a koncentráció képesség.

6.Kreativitás

Az edzés serkenti a gondolkodást, az agyműködést, fokozza az emlékező képességet. A világot megváltó gondolatokat mi sem tudjuk garantálni, de az biztos, hogy sok kérdésre született már megoldás sportolás közben.

7.Fiatalon tart

Mentálisan és fizikailag is. Ellenállóbb immunrendszer, feszesebb, tónusosabb bőr, fittebb forma, mentális frissesség. Mi tart még vissza, hogy elkezdj rendszeresen sportolni?

8.Stressz, burn-out

bicikli, sport, edzés

11. Teljesítmény, tűrőképesség

Egy-egy stresszes, kemény nap után az edzés nagyon jó lehetőség az összegyűlt feszültségek levezetésére. Ahhoz pedig, hogy elkerüld, hogy egy megterhelő időszak kiégéssel végződjön, mindenképp fontos, hogy megtaláld a számodra legmegfelelőbb módszert.
Olvass tovább, olvasói levél: Burn-out utáni 180 fokos fordulat

9.Alvás

Az alvászavarok leküzdésében is segítség lehet a rendszeres sport.

10.Függőségek

Szintén segítség lehet egy-egy függőség leküzdésében, habár a sport maga is vezethet függőséghez. Egészséges keretek között tartva ez mindenképp hasznos, de ez is lehet kóros mértékű.
Olvass tovább: Férfiak testképzavara – Izomdiszmorfia

11.Teljesítmény, tűrőképesség

A rendszeres sportnak köszönhetően nő a teljesítőképesség, kitolódik a tűrőképesség határa, így jobb eredmények érhetőek el a sportban és a karrierben egyaránt.

12.Libidó növekedés

A libidónövekedés előnyeit senkinek nem kell magyarázni, libidóhiányról többet itt lehet olvasni:
A libidócsökkenés 8 leggyakoribb oka

13.Összességében javul az életminőség.