Így vigyázz a bőrödre síelés közben!

Ne csak az izületeidre, a bőrödre is vigyázz síelés közben! Elmondjuk, hogyan.

Tetszett? Oszd meg másokkal is!

hirdetés

síelés - bőrápolás - férfimagazin

Tombol a síszezon és gyakori téma ilyenkor, hogyan vigyázzunk testi épségünkre, hogyan előzhetőek meg a sérülések és balesetek.

hirdetés
hirdetés

Kevesen gondolnák, hogy síelés közben nem elég csak az izületeinkre vagy a nagy szintkülönbség okozta egészségügyi bántalmakra figyelni: a bőrünk ugyanúgy veszélynek van ilyenkor kitéve, érdemes tehát egy kicsit több figyelmet fordítani rá.

Kezdjük rögtön a napfénnyel: sajnos erre nem csak nyaralás közben, de síeléskor is figyelnünk kell, hiszen nagy tengerszint feletti magasságban megnő az UV-sugárzás intenzitása és a hótakaró fényvisszaverő képességének köszönhetően ez tovább fokozódik. Általánosságban azt lehet mondani, hogy minél magasabbra megyünk,

300 (tengerszint feletti) méterenként 4-10%-kal nő az ultraibolya sugárzás erőssége.

hirdetés

A fehér hóréteg fényvisszaverő képessége pedig olyan erős lehet, hogy nem ritkán hegymászók orrnyílása(!) le tud égni az alulról jövő sugárzástól, ha nem vigyáznak. Külön fontos az ajkaink védelme, hiszen itt a bőr különösen vékony és rosszindulatú elváltozások itt is kialakulhatnak.
Mi a teendő? Ugyanaz, mintha strandon lennénk: használjunk UV-szűrőt (min. 30 SPF) tartalmazó kozmetikumot, vagy kifejezetten naptejet az arcunkon. Ezt ne felejtsük el a pályára is magunkkal vinni, hiszen a biztos védelem érdekében 2-3 óránként újra fel kell vinnünk a készítményt a bőrünkre. Kapható olyan ajakír is, ami szintén tartalmaz UV-szűrőt. Ha a nap végén úgy érezzük, hogy bőrünk lepirult, használjunk bőrnyugtató, ún. after sun terméket.

A másik fontos tényező a száraz levegő és a (menet)szél. Magashegyi körülmények között a levegő páratartalma alacsony és ezt csak fokozza a lesiklás során az arcunkat érő hideg menetszél. Ezek ellen egyrészt fizikai módszerekkel (pl. maszk, sál), másrészt gazdag, zsírozó hatású arckrémekkel védekezhetünk, amit szintén már a síelés reggelén bátran használjunk. Ha bőrünk kiszáradt, esetleg berepedezik vagy kipirul, kerüljük a potenciálisan irritáló összetevőket tartalmazó arckrémek (pl. anti-aging készítmények) használatát, mert ez nagy valószínűséggel rontani fog a kiszáradt bőr állapotán.

És az utolsó, amit érdemes megemlítenünk – bár ez inkább extrém esetekben fordulhat elő – a fagyási sérülés. Általában a törzstől „távol eső”, a hidegnek leginkább kitett testrészek vannak veszélyben, mint az ujjak, az orr vagy a fülek. Ha síelés közben, vagy a nap végén ezeken tartósan bőrpír, esetleg hólyagok, vagy fehéres-lilás elszíneződés jelentkezik, égő-bizsergő érzés kiséretében, akkor mindenképp szakorvosi segítséget kell kérnünk! Az érintett területek erélyes felmelegítése forró vízzel vagy direkt hőhatással, mint a kályha vagy a fűtőtest hője, szigorúan tilos!

Jó és balesetmentes csúszást mindenkinek!

hirdetés
hirdetés

Tetszett? Oszd meg másokkal is!

Előző cikk Így hozza Federer csúcsformába Bill Gates kondiját!
Következő cikk Országosan 39 moziban látható csütörtöktől az Oscar-jelölt Testről és lélekről