2017. május 20. – az európai elhízás napja. A kezdeményezés célja felhívni a figyelmet az elhízás népegészséügyi jelentőségére, mely egyre súlyosabb probléma. „Az elhízás nem csak világszerte, de hazánkban is komoly, ráadásul egyre kiterjedtebb, súlyos egészségügyi következményekkel járó probléma” – hívta fel a figyelmet Halmy Eszter, a Magyar Elhízástudományi Társaság elnöke. „Az elhízás nem esztétikai probléma, hiszen népegészségügyi jelentősége és társadalmi terhei napjainkban már a dohányzáséval vetekszenek. A 40. életévben fennálló elhízás akár 6-7 évvel is csökkentheti a várható élettartamot, a túlsúly és az elhízás a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásában is jelentős szerepet játszik” – tette hozzá Halmy Eszter.

Minden kezdet nehéz, különösképpen igaz ez életmódváltásra! Az egyik legnehezebb döntést, az elhatározást neked kell meghozni, mi pedig összegyűjtöttük a hatékony edzéshez szakértőnk, Czanik Krisztián kezdő sportolóknak szóló tanácsait!

1.Hogyan válassz személyi edzőt – kezdőként az edzőteremben I.

„Nem érdemes kockáztatni, hiszen az alapok kellő elsajátításával fogunk tudni haladni anélkül, hogy megsérülnénk, rosszul hajtanánk végre a rossz sorrendben összeállított gyakorlatokat!”

Tovább olvasom!

2.Kezdőként az edzőteremben II. – Átmozgató és osztott edzésprogram

„Ebben az időszakban még nem a súlyok nagyságán van a hangsúly, hanem a helyes kivitelezésen, a gyakorlatok pontos végrehajtásán!”

Tovább olvasom!

3. 5 tipp a rendszeres edzés kialakításához!

„Ez nem egy szomszédok, barátok közötti verseny és semmiképpen nem a kapkodó emberek sportja! A kívánt forma megszerzése mellett, a kitartásról, a türelemről is szól!”

Tovább olvasom!

4.Víz- és folyadékfogyasztás sportolás alatt – mikor, mennyit és mit?

„Testmozgás közben nagyon fontos a víz, a megfelelő folyadékpótlás, mert elengedhetetlen a teljesítmény, a biztonság és a komfortérzet szempontjából, minden olyan esetben, amikor az energiaigény megnövekszik, a folyadékigény is növekszik.”

Tovább olvasom!

5.A legalapvetőbb hibák, melyeket edzőteremben elkövethetsz!

„Az edzés kulcsszava, ami szinte minden területre elmondható, az tulajdonképpen a fokozatosság!”

Tovább olvasom!

6.Mire figyelj 40 év felett a súlyzós edzésnél, testépítésnél?

„40 év felett már sérülékenyebbek vagyunk, ezért a terhelésből is érdemes visszavenni! Persze itt is, mint minden más sportágban, nagyon meghatározó a sportmúlt, de 40 év felett, egy évek óta aktívan sportoló is észre veszi a terhelhetőségének, teljesítményének bizonyos fokú csökkenését!”

Tovább olvasom!

7.Hogyan kerüld el a konditermi sérülést, fájdalmat?

„A legalapvetőbb probléma, a bemelegítés hiánya szokott lenni! Mert ha nem készítjük fel az izomzatunkat a terhelésre, sokkal könnyebben meghúzódhatunk, megsérülhetünk! Ahogy az edzés megkezdése előtt fontos szerepe van a bemelegítésnek, úgy az edzés végén fontos szerepe van a nyújtásnak is, hiszen egy rugalmas izomzat kevésbé sérülékeny!”

Tovább olvasom!

Ez is érdekelhet:
Testépítés kezdőknek – 5 dolog, amire edzés közben mindenképp figyelj!
7 edzéselv, melyet jó, ha ismersz, mielőtt elkezdesz edzeni