Eddz úgy, mint egy olimpikon!

Ha nem is akarsz világrekordot dönteni a közeljövőben, bőven van mit elsajátítani az élsportolók edzéstervéből.

Tetszett? Oszd meg másokkal is!

hirdetés

edzés - tokiói olimpia - 2021

Egész életükben erre készülnek: hajnalban kelnek, mindent az edzésekhez igazítanak, a sport az életük főszereplője. Nem is lehetne másképp, ha kirobbanó formát szeretnének elérni az olimpiára; és mi másért is versenyeznének, ha nem az aranyért? Ők így készülnek – te pedig ellesheted az alapokat.

A nyilvánvaló mellett – minden nap kőkeményen edzenek választott sportágukban –, az olimpikonok szigorú edzéstervének egyes részeit te is elsajátíthatod. Ha nem is akarsz világrekordot dönteni a közeljövőben, bőven van mit elsajátítani az élsportolók edzéstervéből.

hirdetés
hirdetés

Bemelegítés és nyújtás

Űzz bármilyen sportot, az edzés ezen részeit nem érdemes kihagynod, még akkor sem, ha a legtöbbször nyűgnek érzed. A bemelegítésre nem csak télen van szükség, amikor elhagyod a meleg lakást, hogy a szabadban sportolj. Szánj legalább 10-10 percet az alapos átmozgatásra edzés előtt és a lenyújtásra a sport végeztével. Ha nem foglalkozol vele, könnyen sérülés lehet a vége, ami hosszú időre kispadra küldhet. Innen nézve, ugye nem is tűnik olyan soknak az a 20 perc?

Csak dinamikusan!

Bármilyen sportot is űzöl, a kardió, a HIIT edzés az állóképességedet, tüdőkapacitásodat fejleszti. Jöhet az ugrálás, dinamikus séta, spinning, futás, sprint, evezés – bármi, amiben kedvedet leled. Nem csak a fogyásban, izomépítésben segítenek ezek a mozgásformák, de a hétköznapokban is jobban bírod majd a terhelést.

Elő a súlyokkal!

Régi tévhit, hogy a nagy súlyokkal való erősítés lelassít, pedig dehogy. A heti egy-két súlyzós edzés segít a tömegnövelésben, formálja az izmaidat, de még a kardió edzéseiden is érzed majd a változást – kirobbanó formában leszel!

hirdetés

Kérj szakértői segítséget!

Nincs olimpiai arany edző nélkül. Ahogyan a versenysportolóknak, úgy neked is szükséged van a szakértői segítségre. Ez nem azt jelenti, hogy évekig kell együtt dolgoznod a személyi edzővel, de ha új sportot próbálsz ki, esetleg hosszabb kihagyás után térsz vissza a terembe, vagy új célokat tűztél ki magad elé, mindenképp érdemes szakember segítségét kérni – akár csak néhány alkalomra is. Ő segít majd abban, hogy valóban elérd a céljaidat, vele együtt a legjobbat hozhatod ki magadból!

Eddz reggel!

Nem mondjuk, hogy hajnali 5-kor már ugranod kell a medencébe, de nyilván nem véletlen, hogy a versenysportolók mozgással indítják a napjukat (és zárják is). Reggel kevesebb a zavaró tényező, biztosan nem csúszik be egy spontán meeting, baráti sörözés. És ekkor még kevésbé fáraszt le a munka is – legyünk őszinték, kinek van kedve egy fárasztó nap után hazaérve újra elindulni edzeni?! Ráadásul, ha így indul a napod, sokkal energikusabb leszel. Csak felkelni nehéz, de ha a sportolók képesek rá, akkor te is.

Aludj!

Az izomfejlődéshez nem elég a súlyokat emelgetni, regenerálódnia is kell a szervezetednek. Legyen meg a 6-8 óra pihentető alvás éjjel. Legjobb, ha már éjfél előtt ágyba kerülsz. Amennyire lehet, próbáld kiiktatni a zavaró tényezőket: alvás előtt két órával már ne nézz tévét, ne pörgesd az Instát a telefonodon és lehetőleg ne edd magad tele.

Minden ott van a kezedben ahhoz, hogy kihozd magadból a bajnokot!

hirdetés
hirdetés

Tetszett? Oszd meg másokkal is!

Előző cikk Minden 9 sportággal kezdődött – íme, a legősibb és a legújabb olimpiai versenyszámok!
Következő cikk Kánikulában akár naponta 10 litert is izzadhatunk