Alszol vagy csak csukva a szemed? 5+1 tipp az energikusabb reggelekért!

Hányszor nyomod ki az ébresztőt reggelente? Kipihenten ébredsz vagy fáradtan, minimális energiával és egy végeláthatatlan folyamatnak tűnik összekaparni magad és embert faragni reggeli énedből, aki ki tud állni a kihívások elé? Irigykedve nézed energiától kicsattanó kollégáidat, te pedig alig tudod elfogadható szintre varázsolni aznapi teljesítőképességed? hirdetés hirdetés Sokan szenvednek alvászavarokkal, amely mögött gyakran a kedvezőtlen, …

Tetszett? Oszd meg másokkal is!

hirdetés

alvászavar

Hányszor nyomod ki az ébresztőt reggelente? Kipihenten ébredsz vagy fáradtan, minimális energiával és egy végeláthatatlan folyamatnak tűnik összekaparni magad és embert faragni reggeli énedből, aki ki tud állni a kihívások elé? Irigykedve nézed energiától kicsattanó kollégáidat, te pedig alig tudod elfogadható szintre varázsolni aznapi teljesítőképességed?

hirdetés
hirdetés

Sokan szenvednek alvászavarokkal, amely mögött gyakran a kedvezőtlen, nem megfelelő életmód, rossz szokások állnak és kis odafigyeléssel sokat lehet javítani az alvás minőségén. Összegyűjtöttük a leggyakoribbakat!

Íme, 5+1 tipp a minőségi alvásért és az energikusabb reggelekért!

1.Körülmények

A rendszeres kialvatlanságban a hálószobai körülményeknek is igen nagy szerepük van. Milyen a hőmérséklet? Mennyire rendezett? Mennyire kényelmes a matrac, a párna, jó illata van-e az ágyneműnek? Mennyire van sötét? Világítanak-e, be vannak-e kapcsolva az elektromos kütyük egész éjjel? Ezeken kívül pedig célszerű a hálószobát csak alvásra (és persze az intim együttlétekre) használni, ez nem iroda, nem a munka helye.

2.Rendszeres sport

Ha eddig még nem tetted volna, vezesd be a sportot a napi rutinodba. Ha nem is minden nap, de sportolj rendszeresen, ez mindenképpen jó hatással van többek között az alvás minőségére is. Ha viszont közvetlenül lefekvés előtt sportolsz, emelkedik az adrenalin szint és nehezebb lesz az elalvás, ezért ajánlott legalább 3-4 órával alvás előtt befejezni az edzést.

hirdetés

3.Tartsd magad a megszokott napi rutinhoz!

Az össze-vissza, rendszertelen napirendhez nem tud alkalmazkodni a belső, biológiai óra, ezért az alvás minősége sem lesz megfelelő. Persze nem kell másodpercre pontosan ugyanakkor kelni hétvégén is, de a relatív nagy különbségek felborítják a belső ritmust és sokkal fáradtabbnak fogod magad hétköznap is érezni.

4.Mennyire vagy stresszes?

Megállás nélkül pörögnek a gondolatok, feladatok a fejedben? Képtelen vagy kikapcsolni? Egy nehezebb, stresszes időszak alatt az alvás, a minőségi alvás sokak számára kihívást jelent, fáradtan viszont nehezebb teljesíteni és már ki is alakult az ördögi kör. Próbálj meg kikapcsolni – sport, meditáció, jóga stb. Találd meg a megfelelő módot, amivel csökkenteni tudod ezt a mindennapos feszültséget!
+tipp, olvass tovább: 8 hasznos tipp, így győzd le a stresszt!

5.Mit és mennyit eszel, iszol?

Vacsorára célszerű könnyebb ételeket választani, amelyek kevésbé terhelik meg a szervezetet, ugyanakkor éhesen sem jó lefeküdni. A nikotin, koffein, alkohol hármas sem segít a minőségi alvásban, ha szeretnél jobban aludni, kipihentebben, energikusabban ébredni, akkor mérsékeld ezek fogyasztását.

+1 Ha végképp nem megy, fordulj orvoshoz!

Ha rendszeresen, hosszú időn keresztül, ne adj’ isten évek óta nem alszol jól, mindig fáradt vagy, célszerű elmenni egy alvásvizsgálatra, ahol ki tudják deríteni, hogy mi állhat a probléma hátterében.

hirdetés
hirdetés

Tetszett? Oszd meg másokkal is!

Előző cikk Miért foglalkozna egy férfi a szemkörnyékápolással?
Következő cikk 5 dolog, ami nem hiányozhat egy szakállas férfi eszköztárából