Nincs rosszabb, ami az immunrendszereddel történhet – különösen covid idején

immunrendszer - cukor - 2022

Már a koronavírus-járvány első hulláma alatt világossá vált, hogy a lélegeztetőgépre került betegek többsége valamilyen alapbetegséggel is küzd, amelyek közül az olyan anyagcsere-rendellenéssegek, mint például az elhízás és a cukorbetegség a leggyakoribb esetek közé tartoznak.

Nem véletlen, hogy a pandémia kezdete óta foglalkoztatja az embereket a kérdés, vajon miért nehezíti meg a cukorbetegség a légúti vírus elleni küzdelmet?



“A vírus ideiglenesen megzavarhatja a fertőzöttek szervezetében a vércukorszint szabályozását, ami a cukorbetegekre különösen veszélyes lehet”

– magyarázza Dr. Heather Moday immunológus a CNBC kérdésére, aki arra is felhívja a figyelmet, hogy az immunrendszer állapotát nagyban befolyásolja az étrend, az egyik legrosszabb táplálkozási szokás pedig a túlzott cukorfogyasztás – nem csak koronavírus-járvány idején.

A legjobb, amit a szervezeteddel tehetsz, ha csökkented a cukorfogyasztást

A magas vércukorszint – amit természetesen sok tényező okozhat, de a leggyakoribb ok a túlzott cukorfogyasztás –, az inzulinrezisztencia, a cukorbetegség és az elhízás ördögi körét indítja el, amely gyulladást okoz a szervezetben és elvonja az immunrendszer figyelmét, így a vírusok, baktériumok könnyebben kikerülhetik a szervezet védekező rendszerét – magyarázza a szakértő.

A cukor mindenhol ott lapul

Annak ellenére, hogy a cukornak számos fajtája és egyértelmű formája ismert, a hozzáadott cukrot tartalmazó ételekbe a kezdő életmódváltó bicskája könnyen beletörhet. Ha valaki nincs tisztában azzal, hogy pontosan milyen típusú ételekben lehet rejtett cukor, annak ellenére tartja biztos szinten a cukorbevitelt, hogy közben abban a hitben él, hogy egészségesen táplálkozik.

A leggyakoribb rejtett cukrokat tartalmazó, egészségesnek vélt ételek közé tartozik a saláta öntet vagy szósz, édesített gyümölcsjoghurt, cukrozott aszalt gyümölcs, gyümölcslé, müzliszelet, reggelizőpehely, kenyérfélék, felvágottak és azok a light, vagy diétás élelmiszerek, amelyekben csak a zsírtartalmat csökkentették. A megoldás, hogy vásárlásnál minden kérdéses étel címkéjét ellenőrizzük.

Figyeld a tested: 5 figyelmeztető jel, hogy nem eszel elég rostot

Hirdetés

Hirdetés

Tetszett? Oszd meg másokkal is!

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
Share on print