Te is a stressz-evés áldozata vagy?

stressz - evés - így küzdd le

Nem is vagy éhes, mégis egy hosszú nap után azon kapod magad, hogy ellenállhatatlanul vonzódsz a hűtőszekrényhez?

Vacsora után még legalább kétszer-háromszor kinyitod, és megnézed, mit lehetne még bekapni? Ha ideges és feszült vagy egy kis csoki vagy egy kis rágcsálnivaló általában segít levezetni a stresszt? Gyakran fordul elő, hogy „megjutalmazod magad” néhány finom falattal? Veled is előfordult, hogy azért ettél valami „bűnöset” mert úgy gondoltad, hogy ma megérdemled?
Ha több kérdésre is igen a válasz, akkor nagy valószínűséggel Téged is érint a stressz-evés. Nézzük, mit tehetsz ellene!

Felismerés:

ha felismered, hogy a nassolás szokásoddá vált, amit feszült helyzetben stressz levezetésre használsz, az már fél siker. Ha beazonosítod a forrást is, tehát megfigyeled, hogy milyen szituációban jelentkezik, akkor könnyebben tudsz majd rajta változtatni.

Mindful eating:

azaz érdemes a tudatos jelenlétet és tudatos étkezést gyakorolni. Ennek része, hogy figyelsz a tested jelzéseire. Ha például a hűtő felé veszed az irányt vagy a chipses zacskó felé nyúlsz, gondold végig, hogy valóban éhes vagy-e. Sokszor hajlamosak vagyunk a szomjúságot összekeverni az éhséggel, tehát ilyenkor igyál meg egy nagy pohár vizet és kicsit várj, mielőtt magadra rántanád a hűtőt.

Iktass be kisétkezéseket:

főétkezések között fogyassz tízórait és uzsonnát is, ha szükségét érezed. Törekedj arra, hogy ilyenkor is elsősorban minőségi ételeket fogyassz pl.: friss gyümölcsöt, natúr olajos magvakat, pár kocka magas kakaótartalmú étcsokit, egy chia vagy tápióka pudingot stb.

Stabilizáld vércukorszintedet:

ne ülj fel a vércukor hullámvasútra, mert onnan nagyon nehéz lesz leszállni. A nagy kilengések is nassolásra fognak késztetni és fokozzák az édesség iránti vágyadat, ezt pedig jobb megelőzni.

Kezeld a stresszt:

hiú ábránd azt mondani, hogy ne stresszelj, hiszen manapság mindenkit érint, ezért inkább azt kell megtanulni, hogyan tudod menedzselni és levezetni. Mindenkinél más techinka/techinkák működnek, próbáld ki nálad mi válik be pl.: jóga, meditáció, edzés, tánc, zenehallgatás, olvasás, kertészkedés, kirándulás, séta vagy akár egy új hobbi.

Ha úgy érzed, szükséged van szakmai segítségre, fordulj hozzám bizalommal!
Érdeklődés és időpont egyeztetés itt.

Hirdetés

Hirdetés

Tetszett? Oszd meg másokkal is!

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
Share on print