Hosszú távon a lehető legjobb befektetés, mégis könnyű megfeledkezni róla. A most a legjobb alkalom arra, hogy elkezdj rá odafigyelni, mégis a legtöbbször a prio lista aljára csúszik. Előbb-utóbb viszont kemény ára lehet annak, ha az egészséged félvállról veszed.

A január az elhatározások hónapja, de a drasztikus elhatározások ritkán tartanak tovább néhány hétnél. Az elhatározás jó arra, hogy felfrissítsd a mindennapi rutint és beillesz néhány változást az életedbe, amelyet idővel meg fog köszönni neked a szervezeted. Melyek azok a leggyakoribb rossz szokások, amelyekkel hosszú távon padlóra küldheted az egészséged?

1.Alváshiány

Stresszkezelés, koncentráció, memória, hangulat, életminőség – csak a leggyakoribbak, amelyekre az alváshiány hatással van. Miközben az alvásnak még világnapja is van, a kialvatlanság egyre inkább népbetegséggé válik – nem csak a mobilt, sokan saját magukat sem tudják néha kikapcsolni. A minőségi pihenéssel, alvással töltött idő meghatározó szereppel bír életminőségedre, ezért megéri erre is időt szentelni és rendszeresíteni az életedben. Hogyan hat mindez az életminőségedre? Mentálisan és fizikálisan sokkal erősebbnek, fittebbnek, eredményesebbnek fogod érezni magad gyakorlatilag az élet minden területén.

2.Rendszertelen sport

Mindegy, hogy milyen sportot választasz végül, a lényeg, hogy mozogj minél többet. Azért, hogy egy-két hét után ne hagyjon alább a lelkesedés, érdemes olyat választani, amelyet szívesen csinálsz. Az egyre több munka, egyre nagyobb felelősség miatti fokozódó stressz, nyomás, feszültség levezetésére, az egészség megőrzésére, a szexuális élet fellendítésére és a sikerhez is hozzásegít az edzés, a rendszeres testmozgás. Ha minél előbb elkezdesz sportolni, előbb-utóbb egy pozitív életmód változással is jár, amelyből hosszú távon csak előnyöd fog származni. A jóga és a nyújtás pedig segít megtartani a fizikai erő mellett a mentális egyensúlyt is a mindennapok pörgésében, ezen kívül pedig segítenek abban is, hogy az egész napos, irodai munka okozta nyak- és hátproblémákat megelőzd.

Ez is érdekelhet: 5+1 ok, amiért neked is érdemes kipróbálnod a jógát

3.Helytelen étrend, kevés folyadék

Kezdj el tudatosan táplálkozni, minőségi tápanyagokat, megfelelő mennyiségű folyadékot fogyasztani és figyelni a tested jelzéseire! Amikor pedig valami probléma van, azt idejében ellenőriztetni, kezelni. Valamiért sok férfi gondolja azt, hogy egy vizsgálat vagy egy éves szűrés nem férfias. A sikerek eléréséhez viszont egy egészséges testre is szükséged van – erről érdemes nem megfeledkezni, akár egy hosszú távú befektetésként is tekinthetsz rá.

4.Túlzásba vitt alkoholfogyasztás, dohányzás

Ha még mindig nem szoktál le a dohányzásról, akkor itt az ideje! A stresszkezelésre számtalan egyéb lehetőség áll rendelkezésre, amelyet a szervezeted hosszú távon meg fog köszönni neked, ráadásul az időbeosztásod sem irányítja. A nikotin, koffein, alkohol hármas sem segít a minőségi alvásban, ha szeretnél jobban aludni, kipihentebben, energikusabban ébredni, akkor mérsékeld ezek fogyasztását.

5.Mentális erő alábecsülése

Hiába a stílus, hiába van a külső rendben, ha nincs összhangban a személyiséggel, a belsővel, disszonáns érzést kelt – azt érzed, hogy valami nincs rendben. Az erőhöz, az életerőhöz a belső egyensúly, a mentális jóllét is kulcsfontosságú, amiben az is benne van, hogy teljesen oké, ha nem vagy mindig tökéletes állapotban. Megengedheted magadnak, hogy ne legyél jól – addig, ameddig ez nem az önsajnálat, hanem egy változás része, amely új ajtót nyit más lehetőségek felé. Egyes kutatások szerint az életközépi válság, vagyis a mid life crisis okozta érzések felszínre kerülése – miszerint keressük a helyünket, jó lenne újratervezni az életünket, önmegvalósítani, valami újat kipróbálni, átgondolni a céljainkat, stb. –, ma már 20 és 60 éves kor között bármikor bekövetkezhet. Egy mentálisan erős ember képes a kudarcot lehetőségként megélni és arra, is, hogy a múltjára és az átélt kudarcaira a saját maga erőforrásaként tekintsen.