3+1 Edzés és táplálkozási tipp – így maradj fitt decemberben is!

mozgás és táplálkozási tippek - december

Az ünnepek közeledtével a legtöbb ember számára nehézséget jelenthet a helyes, egészséges táplálkozás és a rendszeres testedzés. A december általában az év végi hajtásról, a céges vacsorákról és az ajándékok utáni rohangálásból áll. Heti több alkalommal eljutni az edzőterembe és odafigyelni a napi többszöri, minőségi étkezésre, szinte már alig marad időnk és energiánk.

A megoldás a tudatosságban, a megfelelő időbeosztáson és a helyesen megválasztott ételekben rejlik!

Íme, 3+1 mozgás és táplálkozási tipp az ünnepekre, hogy fitt maradj a decemberi rohanásban is!

1. Ne maradjon ki egy étkezés sem!

Enni kell, és bárhol lehet, akkor miért ne ennénk valami egészséges, tápláló, friss ételt. A lényeg, hogy ne hagyjunk ki étkezést! Keljünk fel időben, reggelizzünk otthon munkába indulás előtt, ebédeljünk a munkahelyünkön és vacsorázzunk otthon vagy menet közben bárhol, a lényeg, hogy ne maradjon ki egy étkezés sem!

2. Mit együnk és hogyan készítsük el?

Reggelire legcélszerűbb a friss gyümölcs, tojás, teljes gabona-ételek, durva őrleményből készült kenyér, túró, vagy sajt, amik egyben a telítettség érzetét is keltik. A főétkezéshez elengedhetetlen a nyers saláta, amely csekély kalóriaértékű élelmiszer, mégis gazdag vitaminokban és ásványi anyagokban. Nem hiányozhatnak az ebédünk étlapjáról a sovány húsok sem, csak az elkészítésükre kell egy kicsit odafigyelni, részesítsük előnyben a grill ételeket, natúr húsokat! Otthon olyan főzési eljárásokat alkalmazzunk, melyekkel zsiradékot takaríthatunk meg (római fazék, grillező, grill serpenyő, alufólia). A nyers salátát egyes napokon, kevés hántolatlan rizzsel is helyettesíthetjük, ennek ugyanis magasabb a fehérje tartalma! A nap végéhez közeledve csökkentsük a magasabb kalória tartalmú ételek fogyasztását, helyezzük előtérbe a fehérjékben bőséges tojást, halat, fehér húsokat! Étkezési zsiradékként, a hidegen préselt növényi olajokat alkalmazzuk, az italok és az ételek ízesítésére pedig korlátozott mértékben alkalmas a méz, édes gyümölcsök cukormentes koncentrátumai, édes gyümölcsök cukrozatlan leve, és a szárított gyümölcs is.

3. Egészséges köztes étkezések!

A reggeli és az ebéd mellett fordítsunk figyelmet a köztes étkezésekre, a tízóraira, az uzsonnára, na és persze a csekély mennyiséget tartalmazó vacsorára is. A köztes étkezések elsősorban gyümölcsökből, esetleg vízzel kevert fehérje turmixból álljanak, amit tulajdonképpen bárhová magunkkal vihetünk.

+1 Így állítsd össze az edzésterved, ha kevés időd van!

Mozgás tekintetében, -ha az edzésre már csak kevés időnk, kettő, esetleg három napunk marad, az is rövidített, 45 perces, maximum 60 perces verzióban-, részesítsük előnyben a szuperszetteket, ahol a gyakorlatokat egymás után, pihenő nélkül végezzük, ami lehet együtt mozgó, mondjuk mell és mell gyakorlat, vagy ellentétes mozgású, mondjuk mell és hát gyakorlat pihenő nélkül történő végrehajtása.

A csatolt sorozatok is jók lehetnek, ami két távol eső nagyobb és kisebb izomcsoport pihenő nélküli végrehajtását jelenti, például, ha a fekve nyomás pihenőidejében vádli gyakorlatot végzünk vagy a lábnyújtás pihenőidejében alkar gyakorlatot végzünk.

Továbbá jók lehetnek még az óriássorozatok, ahol egy adott izomcsoportra, egymás után, több gyakorlattal dolgozunk, vagy esetleg a köredzés, ahol egy körben (sorozatban), a teljes testre kiterjedő gyakorlatokat végzünk egymás után, a nagyobb izomcsoportoktól haladva a kisebbek felé és csak akkor tartunk pihenőt, ha végeztünk egy körrel!

Az ilyen típusú edzéseknél, ne törekedjünk a nagyobb súlyok használatára, inkább a helyes kivitelezésre, a viszonylag lassú végrehajtásra összpontosítsunk! A pihenő nélküli edzés semmiképpen sem kapkodást jelent, inkább végezzünk kevesebb gyakorlatot, kevesebb kombinációt!

Remélem, hogy sikerült a tévhitekkel kapcsolatos kérdéseket megválaszolnom és néhány hasznos mozgás és táplálkozási tanáccsal szolgálnom az ünnepekre!

Kellemes ünnepeket és jó edzést kívánok mindenkinek!

Hirdetés

Hirdetés

Tetszett? Oszd meg másokkal is!

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
Share on print