Kevés jobb dolog történhet a szervezeteddel, mint a rendszeres úszás!

rendszeres úszás

Erősíti az izmokat, csökkenti a zsírpárnákat, növeli a tüdőkapacitást, javítja a memóriát és a kedélyedet, ráadásul a legnagyobb melegben is végezheted. Az úszás az egyik legkedveltebb sportág, nem véletlenül: pozitív hatásaival könyvtárakat lehet megtölteni. Itt az ideje, hogy fejest ugorj és ússz!

Az olimpia időszaka kicsit olyan, mint a január: látva a sok hihetetlen sportteljesítményt, a tökéletesre dolgozott testeket, újra elhatározzuk, kicsit jobban odafigyelünk magunkra. Többet sportolunk, jobban eszünk. És ha nem is dédelgetünk olimpiai álmokat, a rendszeres sport, még hobbi szinten is csodákra képes. Így van ez az úszással is, már fél óra is elég, hogy a vízből kikászálódva más színben lásd a világot. Ha nehezen veszed rá magad az úszásra, a nyárnál kevés alkalmasabb időszakot találsz arra, hogy újrakezdd. Ez a sport, ahol a meleg nem lehet zavaró tényező, ha vízközelben nyaralsz, a helyzet adott, úszhatsz tengerben, tóban, strandon – a lényeg, hogy csináld. Hogy miért? Számtalan oka van.



Frissül a test és a szellem

Kezdjük a nyilvánvalóval: mert hatékonyan formál. Ha erősítenél hátra, karra, vállra, az egyik legjobb mozgásforma az úszás. A medencében eltöltött idő hamar meglátszik majd a tartásodon. Mint aerob mozgásforma, erősíti a tüdőkapacitásodat, az állóképességedet, ha egekben a pulzusod, vérnyomásod, a rendszeres úszással könnyen segíthetsz a problémán. Úgy formál, hogy szinte észre sem veszed – jó, persze, alaposan elfáradsz majd, de közben kíméled az ízületeidet.
Azt, hogy a javítja a hangulatodat, talán mondani sem kell, hiszen mint minden mozgás, az úszás is endorfint szabadít fel. De azt tudtad, hogy a memóriádat és az agyműködésedet is fejleszted, ha rendszeresen úszol? A sportnak köszönhetően növekszik a hippokampusz – ez az agyterület felel a tájékozódásért és emlékezetért, vagyis ezzel nem csak a hétköznapi dolgokra emlékszel majd könnyebben, de az időskori demencia esélyének kialakulását is csökkentheted.

Most különösen fontos

A mozgás minden életkorban és helyzetben fontos, az elmúlt másfél év azonban bebizonyította, mentális és fizikai egészségünket veszélyeztetjük, ha nem sportolunk rendszeresen. Ha te is azok közé tartozol, akik a karanténban magukra kaptak néhány kilót, ne aggódj, úszással hamar leadod majd. Gyorsabban és szebben formál, mint más kardió mozgás, miközben az izmaidat is fejlesztheted anélkül, hogy a súlyokat emelgetnéd. Maradva a futásnál: ugyanannak a távnak a leúszásához körülbelül hétszer nagyobb energiát kell kifejtened, mintha ezt futva tennéd meg. A vízben természetesen jóval lassabb vagy, de ez egy percig se vegye kedved, mindössze azt jelenti, hogy a testednek még több erőt kell kifejteni az előrejutáshoz, vagyis több kalóriát égetsz, hatékonyabban építesz izmot. És még a szorongásodat is oldja, segít levezetni a stresszt – tiszta haszon.

Amennyiben elszoktál az úszástól, nem kell azonnal a régi távokat célul kitűzni. Elég, ha hetente kétszer-háromszor fél-egy órát a vízben töltesz. Válassz a sokféle úszásnem közül, de ügyelj a helyes kivitelezésre, ha rosszul végzed ezt a sportot, többet ártasz vele, mint használsz. Amennyiben nem vagy biztos a tudásodban, kérd edző segítségét.

Még ha nehéz is a hideg vízben kezdeni a napot, motiváljon, hogy 30 perc múlva sokkal jobban érzed majd magad – nem csak aznap, de ha rendszeresen úszol, a hátralévő napjaidban is.

Hirdetés

Hirdetés

Tetszett? Oszd meg másokkal is!

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
Share on print