Mikor zártál utoljára elégedettséggel egy napot? Mikor érezted utoljára, hogy igen, ez is egy sikeres nap volt? Hogyan indult ez vagy indultak ezek a reggelek?

Az idő az egyik legértékesebb dolog, amivel a napi rohanás alatt gazdálkodni kell, az pedig nem mindegy, hogy reggel ezt hogyan töltjük, hogyan fektetjük be.

Mert bár egészen biztos, hogy vannak kivételek, amikor egy elalvós, kapkodós reggellel indult nap is lehet sikeres, de legtöbbször ezek negatívan hatnak a motivációra, produktivitásra és a hozzáállásra is. Egy energikus reggel ugyanúgy meg tudja alapozni az adott nap sikerét, mint egy lehangolt ébredés a kudarcot.

Nem könnyű változtatni, de érdemes. Egy lendületes reggeli rutin kialakítása hozzásegíthet a céljaid könnyebb eléréséhez, a sikeresebb, kiegyensúlyozottabb mindennapokhoz és egy magas energiaszinthez, amely kitart reggeltől estig.

Íme, 7 tipp reggelre a kreatívabb, energikusabb mindennapokhoz:

1.„Nem vagyok egy korán kelő típus”

És nincs ezzel semmi gond, mindenkinek más a ritmusa. Ha viszont azt érzed, hogy valami nem működik jól, valamin alakítani kellene, akkor próbáld ki, hiszen a hozzáállás az első és legkönnyebben megváltoztatható dolog. Ha pedig megvan az elhatározás és a megfelelő motiváció, akkor jöhetnek a következő tippek.

2.Mennyivel korábban érdemes felkelni?

Érdemes legalább 2 órával az első találkozó, megbeszélés, munkakezdés előtt felkelni. Így lesz időd mentálisan és fizikailag is felkészülni az adott napra. Ha meg tudod tenni, hogy reggelre időzíted a sportot, ezt még fokozhatod is. A mindennapos vagy éppen nem mindennapi feladatok teljesítéséhez a megfelelő felkészülés, előkészület megalapozza a napi hangulatot. Igazi kihívás egy sikeres napot zárni, ami reggeli kapkodással indult.

3.Hidratálás a lehető leghamarabb!

Még a reggeli kávé előtt igyál vizet! Az este folyamán hajlamosak vagyunk a dehidratációra, ezért fontos, hogy reggel ezt pótoljuk vízzel a lehető leghamarabb. A citromos víz például még inkább energetizál és méregtelenít is, ezt időnként szintén be lehet illeszteni a reggeli folyamatba.

4.Inspiráció

Szánj néhány percet inspiráló gondolatokra, olvass vagy akár próbáld ki a meditációt is, sokat segíthet a mentális felkészülésben az adott napra. Akár egy perc, amíg a légzésedre figyelsz, akár tíz perc- vagy fél óra – idővel mindenki kitapasztalja, hogy éppen mire van szüksége. Lenyugtatja az elmét, segít fókuszálni a nap folyamán is, fejleszteni a koncentráló és a stresszkezelő képességet és az egyensúly megtalálását is. Ezt a pár percet ne a hírolvasás jelentse, az is fontos, hogy képben legyünk a mindennapos eseményekkel, de saját fejlődésünkre is érdemes időt fordítani.

5.Fizikai felkészülés

Ha a korábban említett sport belefér a reggeli rutinodba, igazi energia löketet ad ahhoz, hogy akár padlógázzal tudd indítani a napot. Az energiaszinted mellett az endorfin szint is emelkedik, így szinte lehetetlen rosszkedvvel indítani a napot.

6.Egészséges reggeli

A reggeli fontos. Nagyon. Akár hiszed, akár nem. Vitamin és energia bomba egy energikus és eredményes naphoz – ha tudatosan válogatod össze.

7.Hogyan alszol?

Nagyban meghatározza a reggeli ébredést, hogy hogyan alszunk, mennyire tudunk kipihenten ébredni. Túl sok elektronikai eszköz a szobában, kényelmetlen ágy, túl sok stressz, egészségtelen táplálkozás. Az alvászavar mögött gyakran rossz szokások állnak, melyeken kis odafigyeléssel egyszerűen változtathatsz. Olvass tovább!