Életmódot váltani, elkezdeni egy diétát nem könnyű, nagy elhatározás és sok akaraterőre van szükség, hogy hosszú távon eredményes legyen. Vannak azonban olyan rejtett rossz szokások, amelyek sokszor észrevétlenül tartanak vissza célunk elérésben, ezek közül gyűjtöttünk össze most néhányat:

1.Étkezések kihagyása

Nem véletlen, hogy a napi többször kevesebb elvet javasolja szinte kivétel nélkül az összes táplálkozási szakember. Az étkezések kihagyásával nem csak a megfelelő mennyiségű tápanyagtól, energiától vonod meg szervezeted, de sokkal kevésbé fogsz tudni mértéket tartani az étkezéseknél.

2.Túl gyors étkezés

Vagy más néven zabálás. Nincs ideje a szervezetnek feldolgozni az információt és a jóllakottság érzés jóval később fog jelentkezni. Ehelyett adj időt magadnak az étkezésre, élvezd az ízeket, rágd meg a falatokat és még a teljes jóllakottság előtt mondd azt, hogy elég.

3.All-you-can-eat hétvégék

Hétfőtől péntekig sikerül megtartani a diétát, majd jön a hétvége. Ha csak egy étkezésről van szó, az még a szakértők szerint is belefér egyszer-egyszer, de ha egész hétvégén elereszted magad, belekerülsz egy ördögi körbe és minden hétfőn nehéz lesz újrakezdeni, ráadásul a szervezetednek is nehezebb alkalmazkodni.

4.Chips, ropi, satöbbi…

Bár a férfiak általában nehezen cserélik le a chips, popcorn, sós mogyoró hármast zöldségekre. Az étkezések közti nassolásra is érdemes azonban odafigyelni, és ha nem is teljesen lecserélni, de mértékkel fogyasztani őket.

5.Alkohol

A rendszeres hétvégi bulizás, sörözés a haverokkal is rögtön visszavet a célod elérésében, hiszen észrevétlenül csúsznak le egymás után a kalóriák.

6.Nassolás TV-nézés közben

Minden egyben – mozgáshiány kontroll nélküli evéssel és alváshiánnyal társítva. Egyik sem kedvez az életmódváltásnak, diétának. Segíthet, ha előre elkészíted az adagokat, így elkerülheted a mértéktelenséget, néhány alkalmat pedig cserélj le sporttal.

Kiegészítenéd még a listát? Megosztanád tapasztalatod? Írd meg nekünk az info@igenyesferfi.hu email címre!