Sokan tartanak tőle, hogy egészségesnek lenni egyet jelent az aszkétasággal, önmagunk sanyargatásával. Pedig ez aztán egyáltalán nem igaz. Az egyensúly a legfontosabb, mindig minden körülmények között.

Nincs ezzel másképp Fördős Zé sem, aki októberben örömmel állt a #20percegészség program mellé, hogy a férfiakat egy kicsit több odafigyelésre ösztönözze saját magukkal kapcsolatban.

A #férfiasügy hashtag használata persze önmagában nem elég. Ahhoz, hogy az orvost csak hírből ismerjük, és jól érezzük magunkat a bőrünkben, bírjuk a mindennapi élet kihívásait fizikailag, szellemileg, lelkileg, mindenképpen szükség van néhány praktikára. Fördős Zé így összegzi a legfontosabb tudnivalókat!

1.Mozdulj meg!

Nincs jobb érzés, mint amikor egy melós nap után felfuthatok lendületből egy hegyre. Ha hegy nincs is éppen kéznél, akkor is biztosan akad egy jó kis terep, ahol le lehet teperni néhány kilométert. Ha pedig a futás nem a te sportod, találd meg azt a mozgásformát, ami legjobban illik hozzád, Kezdd kevéssel és élvezd, ahogyan napról napra egyre erősebb leszel!

2.Egyél jókat!

Komolyan mondom! Az nyugodtan legyen néha egy-egy vagány olasz pasta rengeteg parmezánnal, naná, hogy jöhet egy spéci hamburger, és igen, érdemes megtanulni otthon is összedobni ilyeneket! És nem kell lemondani a húslevesről csigatésztával, de még a pacalról sem, ha éppen azt szereted, a lényeg, hogy a jó minőségű étel, amelyet jó étvággyal, élvezettel fogyaszthatsz el.

3.Kell egy hobbi!

Olyan, ami feltölt, kikapcsol. Nem baj, ha ez a szabad levegőn van, és persze lehet akár kutyasétáltatás is, de ha engem kérdezel, akkor próbálj ki valami extrém sportot. Számomra ez a sziklamászás, de ma már van választék mindenből, érdemes időről időre kipróbálni valami újat.

4.Figyelj befelé!

Na jó, ezt vicces, hogy én mondom, aki amúgy nem szeret egy helyben üldögélni, és meditálni, de én ezt például a futás, bringázás közben oldom meg. Olyankor egyedül vagyok a gondolataimmal, és ha valamin kattogtam volna az előző időben, akkor ott biztos, hogy a helyére kerül minden a fejemben. Kinek-kinek mi kell ehhez, de egy biztos: mentálisan is rendben kell lenni!

5.Legyen valami rendszeres rituáléd!

Én tavaly ősszel a patagóniai túrámon beleszerettem például a Mate teázásba. Ezt azóta rendszeresen készítem itthon is, és ezek például azok a 20 percek, amikor kivételesen nyugiban vagyok, és csak erre a szertartásra koncentrálok.

És akkor a legvégére jöjjön plusz egy tanács:

„Ne hallgassatok senkire, csak magatokra, viszont legyetek annyira fontosak magatoknak, hogy nem pont ezt a 20 perc odafigyelést spóroljátok meg! Ennyi jár, töltsétek bölcs belátásotok szerint, a magatok hasznára! És legyen az egészséges életmód egy igazi jó buli!”