A világ legfinomabb textíliái: a Loro Piana divatház sztorija

Loro Piana - márka története - férfi divat - online férfimagazin

Egyre többen ismerik és keresik a „Loro” termékeket szerte a világon, az elmúlt egy évtizedben ugyanis hatalmasat nőtt a márka, megérkezett az élvonalbeli játékosok közé. Holott neve közel 100 éve jelent egyet a megalkuvás nélküli luxussal.

A Loro Piana család eredetileg az olasz Alpok lábánál megbújó, piemonti Trivero településről származik, ahol az 1800-as évek elejétől, generációkon keresztül gyapjúkereskedelemmel foglalkoztak. A század második felétől a repertoárhoz a textilgyártást is hozzácsapták, így több fonóművet is létrehoztak a régióban. Végül 1924-ben a mérnök Pietro Loro Piana hozta létre a céget Quaronában, ahol – Milánó mellett – ma is található a központjuk. A II. világháború után Pietro unokája, Franco azon ügyködött, hogy a világon minél több helyen lehessen Loro Piana anyagból öltönyt szabatni, így Olaszországon túl a cég termékei megjelentek Amerikában, Európában (még a londoni Savile Row-ra is betörtek), és Japánban is.

A 70-es években Franco fiai, Sergio és Pier Luigi lettek a cég ügyvezetői, akik két fontos újítást hoztak a vállalat életébe.

igényesférfi.hu online magazin - férfi divat - loro piana

Kép: Loro Piana

Egyrészt szerettek volna minél különlegesebb textíliákkal előrukkolni, amilyen például a saját fejlesztésű tasmán szövet, illetve a 80-as években elindultak a konfekcióipar felé is, és megkezdték a férfiakat és nőket célzó luxus késztermékek gyártását.

Loro Piana - férfi divat - luxus - online férfimagazin

Kép: Loro Piana

2006-ban tovább bővítették a palettát a lakberendezési termékcsoporttal is, majd 2013-ban az LVMH luxuskonszern 80%-os részesedést vásárolt a cégben, amit 2017-ben további 5%-kal növeltek. A márka jelenlegi elnöke Antoine Arnault, a világ leggazdagabb emberének, Bernard Arnault legidősebb fia. Jelenleg 9 olaszországi, saját tulajdonban lévő üzemben folyik a termelés, a márkának 171 saját luxusüzlete van világszerte, 5 millió méter anyagot gyárt évente és 2019-ben 1 milliárd euró volt az éves forgalma.

férfi divat trendek - luxus - loro piana - online férfimagazin

Kép: Loro Piana

A világ legritkább és legkülönlegesebb anyagai.

A testvérét túlélő, jelenleg is a cégvezetésben dolgozó Pier Luigi mondta mindig, amikor esetleg a cég életében történt valami megingás: „A minőség mindig meg fogja menteni ezt a vállalatot.” Ezért pedig sokat tettek az elmúlt 99 év alatt.

Loro Piana öltöny - férfi divat - online férfimagazin

Kép: Loro Piana

A márka alapvetően rengeteg merinói gyapjút, kasmírt és vikunyaszőrt használ. Ennek az Andokban élő, a tevefélék családjába tartozó állatnak a gyapja olyan puha és értékes, hogy az Inka Birodalomban csak a császár hordhatott belőle készült ruhákat, az istenek anyagának hívták, jelenleg is a világ egyik legritkább állati eredetű textília alapanyaga.

Loro Piana nadrág - öltöny - férfi divat - online férfimagazin

Kép: Loro Piana

A Loro Piana a világ legnagyobb kasmírfelhasználója, érdekesség, hogy e hosszú és puha szőrű kecskefajta gidáinak szőrét is használják, ebből van a baby cashmere. De ki gondolná, hogy a mianmari lótuszvirág szirmaiból is készülhet ruhaanyag? A Loro Pianánál igen, és biztos nem ez lesz a legutolsó innovációjuk.

Hirdetés

Hirdetés

Tetszett? Oszd meg másokkal is!

Iratkozz fel hírlevelünkre és értesülj elsőként az újdonságokról!