Az anyagcsere gyorsasága függ többek között a nemtől, testtömeg összetételétől, genetikától, egészségi állapottól és az életkortól is. 30 után fokozatosan ugyan, de elindul az anyagcsere lassulása és habár a férfiak metabolizusa általában gyorsabban működik, mint a nők esetében, van néhány dolog, amire nem árt odafigyelned.

1.Indítsd vízzel a napod

Természetesen a nap folyamán az anyagcsere működése szempontjából is fontos a megfelelő mennyiségű folyadékfogyasztás, viszont ha reggel – még a reggeli kávé előtt – egy nagy pohár vízzel indítod a napod, máris segítettél szervezetednek a metabolizmus optimális működésében. Ha unalmassá vált a víz, időnként variálhatod citrommal is.

2.Minőségi reggeli, tudatos táplálkozás

A minőségi alapanyagokból összeválogatott reggeli nem csak lendületet ad az előtted álló naphoz, de segít elkerülni, hogy tízórai címszóval az irodai automata előtt vagy a kantinban találd magad egy méretes fánkkal a kezedben. A nap folyamán is érdemes rostokban, ásványi anyagokban gazdag ételeket választanod, amelyek segítik a metabolizmus optimális működését.

Ez is érdekelhet: 7 egyszerű tipp – Így alapozz meg egy sikeres napot

3.Rendszeres sport

Ha a rendszeres sport még nem része az életednek, ideje ezen változtatni, különösen akkor, ha irodai, ülő munkát végzel. A testtömeg összetétele is hatással van a metabolizmus intenzitására, minél magasabb ugyanis az izom aránya, annál hatékonyabban működik a gépezet.

Ez is érdekelhet:
Testépítés kezdőknek – 5 dolog, amire edzés közben mindenképp figyelj!
Minden, amit kezdőként a hatékony edzéshez tudnod kell