Polestar O₂: felejts el mindent, amit eddig az elektromos autókról gondoltál
Polestar O₂ néven új tanulmányautót mutatott be a Volvo almárkája, az elektromos roadster nem csak a fejlesztésekben ígér merőben új koncepciót.
A Polestar O2 roadstert az elektromos korszakra tervezték. A keménytetős kabrió a svéd márka korábbi, Precept formanyelvét viszi tovább újragondolt ökológiai és technológiai megoldásokkal. Az autózás élménye pedig egy drónnal lesz teljes, ami filmre veszi a kirándulást.
Emlékezetes dizájn, felejthetetlen vezetési élmény
Habár a Polestar és a Volvo üzleti szempontból rokon márkák, a Polestar tervezői a kezdetektől fogva törekszenek a saját vizuális identitás kialakítására és arra, hogy egyedi megoldásaival felejthetetlen vezetési élményt nyújtson ügyfeleinek.
„A kabrió autók örömét egyesítettük az elektromos autózással. Mint minden autónk esetében, itt is többről van szó, mint egyszerű sprintekről. Amikor elforgatod a kormányt, akkor kezdődik az igazi szórakozás” – magyarázta Maximilian Missoni, a Polestar O2 vezető tervezője.
Ennek érdekében a Polestar O2 egy ragasztott alumínium platformra épült, amelyet házon belül fejlesztettek ki és a Polestar 5-ből adaptáltak. A platform minősége és merevsége – a Polestar állítása szerint – fokozott dinamikus reakciót ad az O2-élménynek, miközben a kezelhetőséget feszesen tartják a kis dőlési szögeknek és a magas dőléscsillapításnak köszönhetően.
A jármű megőrzi a klasszikus sportautó-arányokat alacsony és széles karosszériájával, kompakt, 2+2-es utasterével, minimális túlnyúlásával és hosszú tengelytávjával. A formát arra is tervezték, hogy lehetőség szerint segítse az autó aerodinamikáját, hogy maximalizálja az akkumulátor hatótávját. Az integrált csatornák például javítják a lamináris légáramlást a kerekeken és a karosszéria oldalán, míg a hátsó lámpák légterelőként működnek, hogy csökkentsék az autó mögötti turbulenciát.
A Polestar márkaígérete a fenntartható közlekedés felé való törekvésben gyökerezik, így ez a legújabb modell nem meglepő módon ökológiai történetet hordoz. Az O2 megépítése során a csapat beépített egy módszert az újrahasznosított tartalom szabályozására, hogy javítsa a fém alkatrészek körforgását. Például az alvázban használt különböző minőségű alumíniumok egyedileg vannak felcímkézve, így hatékonyabban lehet újrahasznosítani, és megőrizni tulajdonságaikat. Ez elméletileg nagyobb anyaghatékonyságot tesz lehetővé, és alacsonyabb követelményeket támaszt az új fémekkel szemben – ami a körforgásos tervezés és gyártás fő problémája.
Eközben az O2 belső terében található minden puha szerkezeti és burkolóelem könnyű és újrahasznosított poliészterből készül, beleértve a habszivacsot, a ragasztót, a 3D kötött szálakat és a nem szőtt laminálást, hogy leegyszerűsítsék az újrahasznosítás folyamatát és elősegítsék az anyagok körforgását, ami a Polestar végső célja.
A márka másik ígérete a csúcstechnológia. A Polestar O2 mellé egy drónt is terveztek, amely filmre veszi és megörökíti az utazást, az eszközt a Hoco Flow elektronikai céggel együttműködésben fejlesztették. A drón az utastér mögötti területről akár menet közben is felszállhat, a vezető pedig választhat a különböző felvételi módok közül. A drón automatikusan visszatér az autóhoz, a felvétel pedig a fedélzeti érintőképernyőn azonnal megtekinthető, megvágható, és akár meg is osztható.
A Polestar O2-t a vállalat “hősének” nevezte Thomas Ingenlath vezérigazgató, aki úgy fogalmazott, ez az autó kinyitja az ajtót a jövőbeli lehetőségek titkos kamrája előtt. A Polestar O2 egy ízelítő mindabból, amit a házon belüli tehetséggel és technológiával megtervezhetünk. „Mind megjelenésében, mind a vezetési élményben szenzációt ígér” – tette hozzá.
A Polestar bejelentése szerint, a következő három évben három új autó bevezetését tervezik, amelyek mindegyike megvalósítja a Precept és az O2 koncepcióautók által bemutatott ötleteket.
A Polestar története
A név először a ‘90-es évek második felében tűnt fel a svéd túraautó bajnokságban. A Flash Engineering svéd motorsport csapat felelt a Volvo fejlesztésekért, amely technológiai fejlesztések olyan jól sikerültek, hogy 2005-ben Christian Dahl, a cég akkori tulajdonosa Polestarra változtatta a cégnevet. A következő jelentős mérföldkő 2007-ben volt, amikor egy új, bio-etanol versenymotorral indultak a bajnokságon, ezzel pedig a világ első versenycsapata lett a környezetbarát(abb) megoldással, amelytől csak egy ugrás volt a Volvo Drive-E hajtóműve alapján fejlesztett versenymotor. A Volvo (amelyet 2010-ben vásárolt fel a kínai Geely) végül 2015-ben vásárolta meg a Polestart, hogy mind technikai, mind márka oldalról jelentős fejlesztésekbe fogjon szakembereivel.
A nagy Polestar 1 bejelentés 2017-ben történt, minden versenytárs számára egyértelművé téve, hogy a versenypályák után a nagy teljesítményű elektromos autók piacán vívja ki magának a tekintélyt.