Szinte nincs olyan dolog, amit ne lehetne egy telefonnal a kezedben elintézni. Munka, hírek, kommunikáció, vacsora, autómosás, randi… Az okostelefonok alapjaiban változtatták meg a kommunikációs szokásokat, társadalmi normákat és mindennapi rutint is.

Hányszor nézel egy nap a telefonodra? Hány darab pittyegést, rezgést, értesítést hallasz egy nap? Hány darab üzenetet, emailt, kommentet írsz egy nap? Persze sok tekintetben megkönnyített mindennapos feladatokat, globális kommunikációt stb, de a privát, intim életben párkapcsolati konfliktusforrás, szeparációs szorongás és folyamatos stresszfaktor is lehet, ha folyamatosan online vagy.

Ez utóbbihoz következik 5 hasznos tipp, amellyel nem csak az észrevétlen stresszfaktort csökkentheted, de az állandó kimerültség érzeten is javíthatsz, ráadásul még időt is nyerhetsz magadnak – akár plusz egy órát minden nap! Megosztanád tapasztalatod? Írd meg nekünk az info@igenyesferfi.hu email címre!

1.Old school ébresztőóra vs. okostelefon

Az egész napodat meghatározza, hogyan indítod a reggelt. Végigpörgeted az értesítéseket, híreket, social media csatornáidat és a külső impulzusok hatására 10 percen belül máris tudat alatt stressz állapotba kerülsz vagy hagysz magadnak énidőt arra, hogy rákészülj a következő napra. Próbáld ki, megéri! Különösen akkor, ha gyakran ébredsz kimerülten, fáradtan, ugyanis jelentősen lerövidíti saját, pihenésre szánt idődet, később kezdődik el a hatékony pihenési időszak és az alvás minősége is csökken, ha közvetlenül elalvás előtt az ágyból még gyorsan átfutod az összes kommunikációs csatornád.

2.Limitált értesítések

Hányszor kapsz egy nap a telefonodhoz, hogy megnézd, éppen miért jelzett? A folyamatos pittyegés, rezgés, villogás helyett, amely az összes létező csatorna értesítését jelzi, érdemes csak a legfontosabbakat megtartani. Így amellett, hogy nyugodtabb leszel, könnyebben fogsz az adott feladatra koncentrálni vagy egy programot élvezni, több hasznos időd is lesz.

3.Edzés

A sport és az edzésidő a következő, ahol szintén nyerhetsz extra időt, ha csökkented az okostelefonoddal való kapcsolatod. Ha az edzés alatt nem csak a sport appokat használod, akaratlanul is reagálsz a telefonod összes pittyegésére, végigpörgeted a hírfolyamokat ahelyett, hogy az edzésre, a saját énidődre koncentrálnál. Persze számtalan lehetőség van, amellyel az okostelefonok segítenek az edzésben, de valószínűleg nem maradsz le kihagyhatatlan hírekről, ha ezt az időt az edzésre szánod.

4.Dokumentálod vagy éled az életed?

Hogyan töltöd a pihenésre, kikapcsolódásra szánt idődet? Folyamatosan dokumentálod az eseményeket vagy élvezed az impulzusokat, éled az életet?

5.Újság, könyv, jegyzetfüzet

Mikor voltak utoljára a kezedben? Végigpörgetni vagy végiglapozni egy újságot, magazint nem ugyanaz még akkor sem, ha ma már szinte minden felület elérhető digitális formában is. Időnként nem csak a telefonnak, de saját magadnak is szükséged van a kikapcsol(ód)ásra.