A sportolási szokások alkalmazkodva a változó környezeti és piaci hatásokhoz alapjaiban formálták át napjaink sportolóinak igényeit.

A mentális és fizikai jóllét rendszeres sport nélkül szinte elképzelhetetlen, megtalálni viszont az edzettségi szinthez, kitűzött célokhoz, életritmushoz legmegfelelőbb mozgásformát, ami ráadásul elérhető távolságban is van, gyakran jelent kihívást a kezdők, újrakezdők számára. Az év eleji életmódváltó lendület pedig különböző kifogások miatt, de előbb vagy utóbb alábbhagy. Hogyan alakíts ki egy olyan rendszert, amely hosszú távon is működik? Íme, ehhez 3 hatékony tipp!

Time management – Így maxold ki a legzsúfoltabb heted is!

Az életmódválás egyik kulcsa a rendszeresség kialakítása, ez viszont különösen nagy kihívást jelent, ha nem egy állandó irodában, egy adott helyen dolgozol. Ha emellett még az időbeosztásod is hektikusan alakul, akkor a legtöbbször az év eleji lelkesedés néhány hét után, általában az időhiányra fogva alábbhagy. Hogyan lendülj át ezen a holtponton? Hatékony megoldás lehet egy olyan szolgáltatás, amelynek segítségével egyetlen bérlet áráért közel 400 helyen sportolhatsz szerte a városban. Teheted mindezt a mobilod segítségével, egy applikáción keresztül fizikai kártya használata nélkül. Ráadásul ha előbb végzel egy megbeszélésen, a helymeghatározó segítségével könnyen és gyorsan találhatsz olyan létesítményt, ahol az adott szolgáltatásra vonatkozó csomaggal igénybe veheted a sportolási lehetőségeket. Tipp: már reggel döntsd el, hogy az adott nap sportolni fogsz, a sporttáskád pedig tedd a csomagtartódba, így nem esel majd abba a csapdába, hogy este, munka után hazaérve mégsem indulsz el edzeni.

Létezik-e tökéletes hét napjaink sportolóinak?

Hétfő reggel egy pezsdítő úszás, szerdán erősítés, pénteken squash vagy gokart a haverokkal, hétvégén levezető jóga és mentális feltöltődés a következő hétre. Létezik-e ideális hét napjaink sportolóinak?

A kérdést helyesebben talán úgy kellene feltenni, hogy létezik-e tökéletes hét az edzettségi szintedhez, a kitűzött céljaidhoz és a téged minden nap érő stressz faktorokhoz mérten, illetve hogyan találd ezt meg? Kezdő, újrakezdő sportolók gyakran esnek abba a hibába, hogy mivel “az edzéshez mindenki ért”, edzésterv nélkül kezdenek el néhány izomcsoportot átmozgatni, majd jön a csalódott felismerés, miszerint “már legalább egy éve edzem, de még mindig nem nézek ki úgy, ahogyan szeretnék!” Egy adott sorozat ismétlésével ugyanis nem lehet hatékony eredményeket elérni. Az edzőtermi erősítő edzés párja leggyakrabban a kocogás, ám a kardió edzéssel kapcsolatban is sok a tévhit. A szigetkörön és a konditermen túl viszont számtalan izgalmas lehetőséget rejt a város, amelyeket például a Sportkártya mobilra letölthető applikációján keresztül egyetlen bérlettel vehetsz igénybe, ráadásul teheted mindezt szakértők segítségével. A regenerálódásról se feledkezz meg a sok új lehetőség kipróbálása közben! Az edzésnapok közé mindenképpen tervezz pihenőnapot, amelyeken akár ugyanezzel a bérlettel masszázs is igénybe vehető.

Nincs sikeres életmódváltás heti rutin nélkül!

A rutin, az előre megváltott bérlet, az időbeosztás kialakítása segít, hogy beillessz a mindennapokba egy új szokást, hiszen meghatározol konkrét időt és teret, helyet adsz a sportnak, tudatos életmódnak. Az edzésekkel párhuzamosan érdemes edzésnaplót is vezetni, amely követhetővé teszi a változást, a kisebb eredményeket és azt is, hogy mikor milyen típusú edzés szükséges. Az applikáción keresztül ezt is gyorsan és egyszerűen megteheted. Így a haladási irányt és a megtett utat is kristálytisztán fogod látni, amely tovább motivál majd, hogy küzdj a kitűzött célodért. A motiváció pedig nagyon fontos a rendszeresség kialakításához. Mi a te saját miérted, ami elég erős ahhoz, hogy egyetlen edzést se hagyj ki?