Az új év kezdete sokaknak jelent kapaszkodót, ilyenkor jönnek a jól megszokott fogadalmak. Azonban hiába érezzük a lelkesedést magunkban egy életmódváltásra szilveszter éjjel, ez a lendület gyakran már január első napjaiban megszakad. Majd január végén jön a csalódottság, hogy idén sem sikerült.

A nagy elhatározások közül is az életmódváltás talán a leggyakoribb és túlzás nélkül a legnagyobb kihívást jelentő fogadalom. A kezdeti lendület és lelkesedés azonban a legtöbb esetben január végével alábbhagy.
A hosszú távú és tartós siker alapja – a kampányszerű fogyókúrázással szemben – a rendszeres mozgás és a tudatos táplálkozás kombinációja, ami pedig az egyik legfontosabb: vedd komolyan magad és az elhatározásod, így van esély a változásra. Íme, ehhez az első három lépés!

1.Reális célok

A sikeres életmódváltás egyik titka az elhatározásban rejlik: ha fejben eldöntöd, hogy életmódot váltasz, máris egy lépéssel közelebb kerültél a célhoz. Olyat viszont ne fogadj meg, amit szinte lehetetlen betartani. Ne egy hét alatt akarj megszabadulni a felesleges kilóktól, hisz a súlytöbbletet sem egy éjszaka alatt szedted fel. Az irreális elvárások eredménye legtöbbször kudarc és csalódottság, amely után a legtöbben fel is adják az életmódváltást. A reális célkitűzések és az apró sikerélmények viszont újabb és újabb lendületet adnak a folytatáshoz, ez pedig elengedhetetlen a hosszú távú sikerhez.

2.Élmény faktor

Az életmódváltás csak akkor lehet sikeres, ha közben jól érzed magad és a változást nem gyötrelemként éled meg, hanem a mindennapjaid szerves részévé tud válni az új életforma. Válassz olyan mozgásformát, amely örömet és kikapcsolódást okoz számodra, így könnyebb lesz megvalósítani a kitűzött célt. Ehhez remek motiváló eszköz lehet például a Sportkártya szolgáltatása, így egy bérlettel közel 400 különböző helyszínen próbálhatsz ki akár 170 mozgásformát, így biztosan meg tudod majd találni azt, amelyik hozzád és a kitűzött célodhoz leginkább illeszkedik. Habár a Sportkártyával akár minden nap is edzhetsz, a “minden nap edzeni fogok” jellegű fogadalmak helyett reálisabb, ha az első lépés a legalább heti kettő-három alkalommal elmegyek edzeni célkitűzés, amit érdemes teljesíteni, ezt pedig lehet aztán fokozatosan emelni.

3.Rendszer

A profi tervez, az amatőr a motivációra vár. A rutin, az előre megváltott bérlet, az időbeosztás kialakítása segít, hogy beillessz a mindennapokba egy új szokást, hiszen meghatározol konkrét időt és teret, helyet adsz a sportnak, tudatos életmódnak. Nem kell többet olyan döntéseket meghozni, mint a hogyan kezdj hozzá vagy a mi legyen az első lépés.

A helyes étkezés és a sport összetett dolog, aminek nem leszel egyik napról a másikra a szakértője. Érdemes megbeszélni a terveidet egy táplálkozási szakértővel és egy edzővel, akik olyan személyre szabott edzéstervet és étrendet tudnak összeállítani, amivel rengeteg kudarcot és elpazarolt időt megspórolhatsz. Sok sikert az életmódváltáshoz!