A 7 legnépszerűbb digitális trend, amire 2022-ben érdemes lesz figyelni

digitalizáció - trend - online - tech

Az urbánus ember számára az internet jelentette a legfőbb kapaszkodót a pandémia alatt: a bevásárlástól kezdve a családdal való kapcsolattartáson át a home office intézményéig szinte mindent a világháló segítségével oldott meg.

A koronavírus-járvány lángra lobbantotta és felgyorsította a digitalizációt, amelynek hatása az elkövetkező években minden iparágra kiterjednek majd – és ez alól a marketing sem kivétel. Milyen ajánlásokban bíznak a fogyasztók? Hol tud nagyot robbantani egy márka? Hogyan változnak a fizetési szokások? A digitális trendek követése 2022-ben is kulcskérdés lesz a márkák, vállalkozások számára. Nézzük, mire lesz érdemes figyelni!

Kiterjesztett valóság és virtuális valóság

A virtuális és a kiterjesztett valóság növekvő trend volt a koronavírus-járvány előtt is, de a korlátozások és a távmunkára való hirtelen átállás felgyorsította a folyamatot. Ha ez nem lenne elég érv, a világ legnagyobb közösségi hálózatának anyacége a közelmúltban Facebookról Metára változtatta a nevét, ami a metaverzum rövidítése. Zuckerberg elképzelése egy olyan virtuális világ, ahol az emberek szocializálódnak, dolgoznak és játszanak. A Meta a napokban indította útjára a Horizon Worlds appot. Az ingyenes alkalmazás a virtuális valóságban való szocializációt szolgálja, 18 éven felüli felhasználók számára érhető el az Egyesült Államokban és Kanadában.

A Microsoft még márciusban jelentette be a Mesh-t, egy olyan kommunikációs platformot, amely a kiterjesztett valóság segítségével minden eddiginél közelebb hozza a távmunkában dolgozó csapatot. A virtuális és kiterjesztett valóság trendjei túlmutatnak a Big Techen. Az olyan fogyasztói márkák, mint például a Sephora vagy a Nike, évek óta alkalmazzák a kiterjesztett valóságot, hogy élményszerűbbé és hatékonyabbá tegyék az online vásárlás folyamatát. A Meta törekvése 2022-ben új lendületet adhat ennek a trendnek.

Hangalapú keresés

Az intelligens hangsugárzók rekord növekedést értek el 2020-ban, világszerte több mint 150 millió darabot adtak el. A hangalapú keresés a következő években minden bizonnyal tovább fog növekedni egészen egyszerűen azért, mert a felhasználó oldaláról végtelenül egyszerű és kényelmes megoldást jelent. A fogyasztók 71 százaléka a hangalapú keresést részesíti előnyben a típuskereséssel szemben. A hangalapú vásárlás az előrejelzések szerint 2022-ben elérheti a 40 milliárd dollárt, 2024-re pedig az előrejelzések szerint 8,4 milliárd intelligens hangeszköz lesz világszerte.

Természetesen vannak technológiai korlátai a természetes nyelvi feldolgozásra támaszkodó hangalapú keresésnek, de a Google beszédfelismerése még így is 95%-os pontossággal rendelkezik az angol nyelvű kereséseknél. 2022-ben azok a vállalatok és márkák, amelyek webhelyeiket és tartalmaikat hangalapú keresésre is optimalizálják, nagyobb forgalmat irányíthatnak webhelyükre.

eSport

Az előrejelzések szerint 2021 végére a globális eSport közönség eléri a 474 millió felhasználót, a szegmens árbevétele pedig közel 1,1 milliárd dollár lehet. Az e-sport felemelkedésben van, a még kiaknázatlan piac pedig hatalmas lehetőséget jelent azok számára, akik időben tudnak reagálni. A személyes sporteseményekre és a tömegrendezvényekre vonatkozó, a járványhoz kapcsolódó szabályozások feloldásával 2022 lehet az az év, amikor az e-sport elterjedése és a szponzorálás általánossá válik.

Digitális fizetés

Minél több időt töltenek a felhasználók online, annál több pénzt költenek el a digitális platformokon, a pandémia pedig a digitális átállás folyamatát is begyorsította. 2020-ban a PayPal fizetési volumene rekordmértékben, mintegy 31%-kal nőtt, és valószínűleg ez az ütem a közeljövőben sem fog lassulni. A nagyvállalatok, a kisvállalkozások és a felhasználók is egyre inkább a digitális fizetés mellett döntenek az autóvásárlástól a kávézásokig.

Mikrovideók

A TikTok világjárvány alatti térnyeréséről széles körben beszámoltak: 2020 első negyedévében 315 milliós letöltéssel minden eddigi rekordot megdöntött az app. Az még kérdés, hogy TikTok vajon megőrzi-e a dominanciáját a mikrovideó-piacon, az viszont biztos, hogy a formátum mára megkerülhetetlenné vált, amellyel a marketingnek is számolnia kell.

Nano-influencer marketing

Az előrejelzések szerint 2021 végére az influencer marketing elérheti a 13,8 milliárd dollárt, az influencerek valódi hatása viszont nagyon eltérő eredményeket hozhat. A tanulmányok azt mutatják, hogy a nano-influencerek – az 5000-nél kevesebb követővel rendelkezők – rendelkeznek magasan a legnagyobb elköteleződési aránnyal, akiket a mikor-influencerek követnek – 5 és 20000 közötti követői bázissal -, a több mint 1 millió követővel rendelkező felhasználók elköteleződési aránya a legalacsonyabb. A nano- és mikor-influencerek célzottabb, szűkebb közönségeket tudnak aktiválni, és követőik gyakran hitelesebbnek és megbízhatóbbnak tartják őket. Míg korábban az influencer marketing a Z generációt megcélzó márkák esetében volt a leghatékonyabb, azzal, hogy a milleniál generáció és a boomerek is egyre több időt töltenek online, a márkáknak érdemes újragondolni a social media stratégiájukat.

Adatvédelmi szabályzat

Mi az a digitális trend, ami biztosan nem fog növekedni 2022-ben? A harmadik féltől származó cookie-k használata. Idén a Google bejelentette, hogy a Chrome 2023-ig fokozatosan megszünteti a harmadik féltől származó cookie-k támogatását. Az Apple felugró ablakot helyezett el az iPhone készülékeken, amely engedélyt kér a felhasználóktól az alkalmazások általi követéshez, a Facebook pedig bejelentette, hogy mérnökei dolgoznak az olyan megkerülő megoldáson, ami lehetővé teszi, hogy a felhasználók személyes adatainak felhasználása nélkül jelenítsenek meg releváns hirdetéseket. Ahogy a Big Tech bevezeti ezeket az új adatvédelmi korlátozásokat, várhatóan több platform és szabályozás követi majd a példát, és a következmények komoly korlátozásokat jelenthetnek a hirdetők számára.

Hirdetés

Hirdetés

Tetszett? Oszd meg másokkal is!

Iratkozz fel hírlevelünkre és értesülj elsőként az újdonságokról!