Barna Ádám: nem félünk szembemenni a sztereotípiákkal!

Barna Ádám - 42 restaurant bar Esztergom

Alig két évvel a nyitás után idén márciusban ismét egy bátor koncepcióváltással rukkolt elő az esztergomi, immáron 42 Restaurant & Bar csapata. Sem a változástól nem félnek, sem attól, hogy szembemenjenek minden, a vidéki éttermeket övező sztereotípiával. A séf, Barna Ádám szerint a folyamatos változás és a világra való nyitottság tart frissen embert és étlapot egyaránt.

Izgalmas, vibráló, élményközpontú. Az erős koncepcióváltáson átesett 42 Restaurant & Bar egyszerre tradicionális és formabontó: Barna Ádám konyhája a hagyományokból építkezik, miközben a nagyvilágról mesél, erre utal a hétfogásos menü elnevezése is: Ahogyan a világot látjuk. Az ételek pedig pont annyira vezetnek, amennyire hagyják szabadon szárnyalni az emlékeket, hiszen az élmény együtt születik a vendéggel. A fine dining stílusban érkező fogásokat megtörik a játékos, olykor meghökkentő, de minden esetben precízen átgondolt elemek, a vacsora során pedig valóban minden tányéron vár egy kis varázslat és valami váratlan. Az asztalon minden elemnek funkciója van, akkor is, ha az éppen egy virágváza vagy egy tál tele dunai kavicsokkal.

Barna Ádám szerint most érett össze igazán a gondolat és a tartalom, a változásnak köszönhetően pedig végre valóban arra fókuszálhat, amire szeretne.

Barna Ádám - 42 étterem menü

Kép: 42 Restaurant & Bar

“Az új koncepcióban egyszerre jelenik meg a világra való kíváncsiság, nyitottság és a hagyományok tisztelete, jó példa erre a roppanós káposzta az étlapon, érdemes megkóstolni” – árulja el Barna Ádám hozzátéve, hogy az étterem tulajdonképpen ennek a kettőnek a találkozása, ahol a gyermekkor emlékei összemosódnak a világból érkező összes élménnyel.

Barna Ádám elmondása szerint egy-egy ételsor megalkotásakor két dolog inspirálja: az utazások alatt szerzett megannyi élmény és a közvetlen környezet. Éppen ezért konyháját is a szabadság jellemzi, az ételekben megjelenik a kozmopolita életérzés, a világ lüktetése és az étterem saját kertjében gondosan nevelt alapanyagok is. Úgy fogalmaz, teljesen más kapcsolat alakul ki azzal az alapanyaggal, ha azt ők maguk szedik le. “Gyerekkoromban nekünk is volt kertünk, baromfit tartottunk, gombát szedtünk, horgászni jártunk, disznót vágtunk” – emlékszik vissza a séf.

Barna Ádám új étterem Esztergom

Kép: 42 Restaurant & Bar

“Márciusban indultunk az új koncepcióval, ami gyakorlatilag egy teljesen új étterem, csak a kollégák, a helyszín és a házszám maradt. Sikerült megtalálni a közönségünk, mostanra kialakult a vendégkör is. A Budapestre érkező külföldiek éppúgy felkeresnek minket, mint a környékbeli, visszajáró vendégek. Míg előbbihez elég a jó marketing, utóbbi megköveteli a csúcsminőséget, az élményt és azt a bizonyos pluszt, amit a személyesség jelent” – magyarázza Barna Ádám.

A közönség pedig valóban sokszínű, hedonisták és reneszánsz emberek, lázadó fiatalok és megfontolt ötvenesek, decens hölgyek és trendi hipsterek. Családok, barátnők és barátok, ismerősök és ismeretlenek, akik hagyják magukat sodródni az élménnyel.

“A világ túl érdekes ahhoz, hogy ne figyeljünk. Annyi minden történik és minket annyi minden érdekel. Ezért vagyunk folyamatos mozgásban – figyelünk, tapasztalunk, érzékelünk, utazunk, főzünk. Azt mutatjuk meg, hogy mi mit látunk a világból, úgy tekintünk rá, mint egy óriási játszótérre, ami folyamatosan változik, mindig mozog. A 42 Restaurant & Bar gondolatiságát a hazai gasztronómiai hagyományok és a nemzetközi konyhák inspirálják” – mondja Barna Ádám.

Barna Ádám Esztergom - 42 étterem

Kép: 42 Restaurant & Bar

Arra a kérdésre, hogy miért érdemes ellátogatni az esztergomi étterembe, gondolkodás nélkül jön a válasz: egyértelműen az élmény miatt! “Az éttermi élmény ma már túlmutat az étel, a tányér minőségén. Ez már alapvető elvárás, de önmagában nem elég. Ahhoz, hogy egy étterem ma sikeres legyen, kell egy nagyon erős story, koncepció, gondolatiság és persze a kifogástalan szerviz is. Erre törekszünk mi is, a hozzánk érkezőknek szeretnénk többet adni, egy kicsit másnak lenni, másképpen közelíteni és maradandó gasztronómiai élményt nyújtani.”

A 42 Restaurant & Bar étlapjára jellemző a szezonalitás és minden hónapban felkerül két-három újdonság is a menüre. Két dolog viszont Esztergomban is állandó: a folyamatos változás és a roppanós káposzta mangalicával – aki követte Barna Ádám pályafutását, annak elég csak annyit mondani: töltött káposzta.

barna ádám - esztergom - 42 restaurant

Kép: 42 Restaurant & Bar

Az idei Michelin Guide már nemcsak budapesti éttermeket fog ajánlani, de a legjobb vidéki éttermek is helyet kapnak az összeállításban.

“A Michelin csillag természetesen egy fokmérő a gasztronómia világában, nekünk viszont arra az egy dologra kell figyelni, hogy a vendég jól érezze magát, elégedett legyen és maradandó élménnyel távozzon. Ha ez megvan, az nagy valószínűséggel a Michelin elvárásainak is megfelel. A szakmai elismerés mellett ez egy nagyon erős marketing eszköz, ami ablakot nyithat egy olyan vidéki kisvárosra is, mint például Esztergom” – fogalmaz Barna Ádám hozzátéve, hogy Esztergom pedig megannyi csodát tartogat önmagában is, amiért megéri ide ellátogatni.

A 42 Restaurant & Bar maga a nagyvárosi életérzés egy kisvárosban. Ahol épp olyan fontosak az értékek és a hagyományok, mint a merészség és a kíváncsiság. Ez az izgalmas egyveleg pedig olyan impulzus, amiből hosszú ideig lehet táplálkozni.

Hirdetés

Tetszett? Oszd meg másokkal is!

Iratkozz fel hírlevelünkre és értesülj elsőként az újdonságokról!