Jó közérzet, egyenlő jó egészség. Legalábbis biztosan kéz a kézben jár ez a két dolog, hiszen elsőként azt vesszük észre, ha nem vagyunk éppen csúcsra járatva, hogy a kedvünk sem lesz jó. És hogy kinek-kinek mire van igazából szüksége ahhoz, hogy jól érezze magát testileg-lelkileg? Ez teljesen különböző lehet. Abban viszont mindannyian egyetérthetünk, hogy az egészség a legjobb befektetés, ahol biztos hozammal számolhatunk.

Amikor először hallottam erről a kampányról, hirtelen arra gondoltam, hogy de hát nekem mostanában szinte egy szabad percem sincs, nemhogy húsz! Az elmúlt időszakban rengeteget dolgoztam, és bizony gyakran reggeltől késő estig a stúdióban vagy a konyhában voltam. Aztán eszembe jutott az este, amikor fejlámpával indultam el futni, és akkor rájöttem, hogy dehogyisnem, én azért mindig törekszem arra, hogy tegyek valamit a jó közérzetemért!

Számomra a sajátidő az ismeretlen fogalom. Legalábbis abban az értelemben, ahogy mások gondolnak rá. Elképzelhetetlennek tartom, hogy üljek egy karosszékben és azon merengjek, hogy mit kéne másképp tennem. Bár igazából megvan az én saját rítusom.

Amikor elindulok bringázni, futni, vagy éppen hegyet mászni, siklóernyőzni, az az én igazi sajátidőm. Nem véletlen, hogy legtöbbször egyedül megyek, mert szeretem a csöndet magam körül, amikor feltöltődöm, kikapcsolódom kicsit.

A főzés is megnyugtat és ellazít, de mivel az utóbbi években az tölti ki a mindennapjaim nagy részét, mostanában kevesebbet használom relaxáláshoz. Nekem az igazi kikapcsolódás mindenképpen a mozgás. Amelynek nyilván az egyik legjobb velejárója, hogy még egészséges is maradok, viszont legalább közben rettentően élvezem is, amit csinálok.

Mi, férfiak, amúgy félünk bevallani, hogy odafigyelünk magunkra. Pedig egyrészt hiúak is vagyunk, másrészt szeretnénk sokáig menők, belevalók maradni. Na, ehhez kell azért egy kis meló, de az egészség, az igenis egy férfias ügy! Álljunk bele és csináljuk, ne roggyanjunk meg idő előtt, csak azért, mert éppen hajtósabb időszak van az életünkben. És nem kell ehhez semmi extra: a láb mindig kéznél van, irány futni! Aztán lehet jókat kajálni, akár este 10-kor is, bár nem kell mindig pörkölt, lehet néha jóféle salátákat, zöldeket is tolni.

Ahelyett pedig, hogy azon görcsölnél, hogy nem vagy elég izmos a gyúráshoz, nem vagy elég gyors a futáshoz, találjon örömet valamilyen tevékenységben, amely láthatatlanul is hozzájárul az egészség megőrzéséhez!

Fördős Zé