Megérkezett Japán első hiperautója, a teljesen elektromos, 1985 lóerős Aspark Owl

Szász Nóri Szász Nóri | 2021.01.09 | Sebesség | Olvasási idő: 3 perc
Megérkezett Japán első hiperautója, a teljesen elektromos, 1985 lóerős Aspark Owl

A japán gyártók mindig is az autóipar élvonalába tartoztak, gondoljunk csak a Toyotára, amelyik a világ legértékesebb vállalata a szegmensben, amikor épp nem szökik az egekbe a Tesla részvényárfolyama.

A megbízható családi autók után végre Japán is beszáll az innovatív elektromos hiperautók szegmensébe. Az Aspark az elmúlt négy évet nagyrészt azzal töltötte, hogy az elektromos Owl-lal kecsegtette a nagyközönséget, de 2021 lett az az év, amikor valóban le is szállt a földre az 1985 lóerős elektromos madárka.

Mostantól rendelni is lehet az autót, aminek ára 3,56 millió dollárról indul

Az Asparknak már jól kezdődik a 2021-es év, hiszen hosszú idő után végre megnyitották a rendelést az úttörő, teljesen elektromos szuperautójukra, az Owl-ra. Először 2017-ben a Frankfurti Autószalonon mutatták be az EV-t, amely egyben az első hiperautó a felkelő nap hazájából. Azt azonban hozzá kell tenni, hogy nem sokan fognak ilyen járművel furikázni, ugyanis mindössze 50 példány készül belőle.

A limitált szériából 20-at az európai, 20-at az ázsiai és közel-keleti, 10-et pedig az észak-amerikai piacra szánnak az Autoblog értesülései szerint. A helyzetet nehezíti, hogy az Aspark eredetileg egy mérnök vállalat, így nem rendelkeznek olyan kereskedői hálózattal, mint a hagyományos autógyártók.

A sales infrastruktúra hiánya ellenére az autó azonban egy álom, a specifikációja alapján. Az elkészült autó ugyanazt a McLaren F1-szerű alacsony dizájnt követi, mint amit a koncepciónál is látni lehetett, de a hajtáslánc drasztikus fejlődésen esett át az évek során. 2019-ben az Aspark bemutatta, hogy mivel fog működni a gyártásba kerülő autó: négy elektromos motor kapott benne helyet, amelyek összesen 1985 lóerőt és 2000 nm forgatónyomatékot állítanak elő, így közel kétszer olyan erős az autó, mint azt eredetileg ígérték.

A motor konfigurációjának köszönhetően az Owl, amit a gyorsulást tekintve az Aspark a világ legjobbjának harangozott be, 1,72 másodperc alatt éri el a 100 km/órát, a csúcssebessége pedig 400 km/óra. A jármű 64-kWh lítium-ion akkumulátor pakkja pedig arról is gondoskodik, hogy egyszerre akár 400 km-t is meg lehessen vele tenni.

Persze az Owl csúcskategóriás hajtáslánca, az új szintre emelt teljesítménye és az exkluzivitása azt jelenti, hogy mélyen a zsebébe kell nyúlnia érte az új tulajdonosoknak. Magához az autóhoz hasonlóan az ár is alakult az évek folyamán. 2019-ben a gyártási modell debütálásakor még 3,2 millió dollárra saccolta az Aspark az autó árát, mostanra azonban ez felkúszott 3,56 millió dollárra.

(Képek és forrás: Aspark)

Iratkozz fel hírlevelünkre és értesülj elsőként az újdonságokról!