Idő, pénz, energia és legfőképpen kalória, amit az átgondolt előre tervezéssel a diétád során megspórolhatsz. A meal prep módszer, vagyis az előre tervezés, „dobozolás” jól ismert azok számára, akiknek a diéta, a tudatos táplálkozás kulcsfontosságú szerepet játszik a napi rutin során.

Akár testépítés, szálkásítás, akár last minute nyaralás előtti diéta, akár életmódváltás áll a motivációd hátterében, van néhány dolog, amire érdemes odafigyelned. Ezek közül most azokat az észrevétlen rossz szokásokat gyűjtöttük össze, amelyek szabotálhatják a nagy életmódváltást és az előre tervezést.

1.Kóstolgatás

Az első és legfontosabb, hogy ne éhesen állj neki előre elkészíteni a következő heti dobozokat. A sok kicsi csipegetéssel, kóstolgatással észrevétlenül pakolod magadra a kalóriákat és ami a legrosszabb, teszed mindezt abban a tudatban, hogy diétázol.

2.Túl nagy vagy túl kicsi adagok

Ha túl sokat pakolsz egy étkezésre, biztos lehetsz benne, hogy el is fog fogyni. Ha túl optimista vagy és kicsi adagokkal tervezel, akkor viszont valószínűleg a snack automatánál vagy a céges kantinban fogsz kikötni utánpótlásért.

3.Snack

És el is érkeztünk a következő ponthoz, az étkezések közötti nassoláshoz. Érdemes ezekre az étkezésekre is előre elkészíteni kisebb adagokat és inkább egészséges snacket választani, akkor biztos lehetsz benne, hogy nem lesz a nap folyamán mellékajálás.

+1 Unalmas menü

Az előre tervezéssel lehetőséged van a tudatos tervezésre, kísérletezz bátran – a nyári szezonban rengeteg idény zöldség és gyümölcs közül választhatsz, amivel színesítheted a klasszikus rizs-csirke variációt – kerüld el, hogy a második hét után megunva a saját repertoárt újra a kényelmes házhoz rendelést válaszd.