Giorgio Armani 10 örök klasszikusa

Igényesférfi.hu Igényesférfi.hu | 2019.07.11 | Stílus | Olvasási idő: 3 perc
Giorgio Armani 10 örök klasszikusa

A világhírű olasz divattervező, Giorgio Armani saját bevallása szerint sosem készült erre a pályára, orvosi tanulmányait két év után otthagyva, a katonai szolgálat után 1957-ben került a milánói La Rinascente áruházba kirakatrendezőként. Vállalkozásainak értékét 2012-ben 7,2 milliárd dollárra becsülte a Forbes nemzetközi kiadása.

Giorgio Armani karrierjének két jelentős mérföldköve közötti több mint 50 év számos izgalmas fordulatot tartogatott a tehetséges tervező számára. 1975-ben Sergio Galeotti bátorítására született meg a Giorgio Armani férfidivatmárka, amit nem sokkal később a női részleg is követett. Ösztönösen érezte a stílus minden apró részletét, első kollekciója képzettség nélkül is óriási sikert aratott. Armani volt az első divattervező, aki hírességeket kért fel ruhái bemutatására és népszerűsítésére rangos eseményeken. 2001-ben pedig már a világ legsikeresebb olasz származású designerének tartották.

Íme, 10 időtlen idézet a ma 85 éves Giorgio Armanitól:

„A hírnevet sosem mi nyerjük el, mindig ajándékba kapjuk.”

„Divatos holmikat bárki vehet magának, stílust azonban nem.”

„A stílus abban rejlik, hogy megtaláljuk az egyensúlyt három tényező közt: kik vagyunk, mi áll jól nekünk, és hová tartunk. Ezt az egyensúlyt tükrözze az öltözködésünk.”

„Az elegancia nem azt jelenti, hogy észrevesznek, hanem azt, hogy emlékeznek rád.”

„A stílus az egyetlen olyan igazi luxus, amit bárki megengedhet magának, függetlenül attól, hogy mennyi pénze van. Ez olyan dolog, ami velünk született, de tanulható, feltéve, ha megvan hozzá az emberben a kellő intelligencia.”

„Valódi embereknek tervezek. Mindig a leendő vevőkre gondolok.”

„A stílus egyrészt bátorság, hogy az egyediséget válaszd, másrészt bátorság, hogy nemet merj mondani. Mindez a jóízlésről és a kultúráról szól.”

„Megpróbáltam megtalálni az új eleganciát. Ez nem könnyű, mert az emberek arra vágynak, hogy sokkolják őket. Robbanást akarnak a divatban. Csakhogy a robbanás nem tart soká, gyorsan elillan és sokszor még csak hamu sem marad utána.”

„Mindig is úgy véltem, hogy az ing a divatábécé alfája és omegája.”

„Hiszek abban, hogy a ruháimnak hála az emberek jobb képet alkotnak magukról – ez pedig növeli az önbizalmukat és a boldogságukat.”

Iratkozz fel hírlevelünkre és értesülj elsőként az újdonságokról!