Karakter és dinamika – bemutatkoztak az új Porsche 911 GTS modellek

Körülbelül másfél évvel a 992-es piaci bevezetése után a 911 modellcsaládja is sportos GTS modellekkel bővül.

A Porsche a 911 első GTS változatát tizenkét évvel ezelőtt mutatta be. Most a népszerű sportautó új generációja van soron, amely nemcsak erősebb és látványosabb, de minden eddiginél karakteresebb és dinamikusabb is egyben.

Az új 911 GTS modellek hathengeres boxermotorja 480 lóerős, ami 30 lóerővel több, mint a jelenlegi 911 Carrera S és az előző 911 GTS teljesítménye.

A hossz- és oldalirányú erők kiváló átadását a nyolcfokozatú Porsche duplakuplungos sebességváltó vagy a hétfokozatú kézi váltó, valamint a Porsche Active Suspension Management GTS-specifikus adaptív lengéscsillapítási rendszer és a 911 Turbo nagyteljesítményű fékrendszere biztosítja. A menetdinamikát tovább javítja a GTS-hez először elérhető Könnyűsúlyú csomag, amely akár 25 kilogrammal csökkenti a modellek tömegét.

Az új modellek visszafogottan sportos megjelenését fekete kontrasztos karosszériaelemek és sötétített fényszórók jellemzik. A GTS modellek sportos részletei belül is folytatódnak – funkcionálisan és vizuálisan egyaránt. A fekete a belső tér domináns színeként is megjelenik, a Race-Tex mikroszálas borítások egyszerre dinamikus és elegáns hangulatot teremtenek. Az opcionális hétfokozatú kézi sebességváltó váltókarját 10 mm-rel megrövidítették, amely még kisebb mozdulatokkal használható. Az alapfelszereltség része a GT Sport kormánykerék, valamint a Sport Chrono csomag üzemmódváltóval, Porsche Track Precision alkalmazással és a gumiabroncsok hőmérsékletének kijelzőjével. Az alapfelszereltséghez tartozó, négy irányban elektromosan állítható Plus sportülések fokozott oldalirányú alátámasztást és kényelmet biztosítanak. A belső tér szigetelését csökkentették, ami fokozza az érzelemdús vezetési akusztikát.

Személyre szabott felfüggesztés és egyedi sport kipufogórendszer

Az új 911 GTS háromliteres, turbófeltöltésű, hathengeres boxermotorja 480 lóerős, maximális nyomatéka pedig 570 Nm, ami 20 Nm-rel több, mint elődjénél. A 911 Carrera 4 GTS Coupé nyolcfokozatú Porsche duplakuplungos sebességváltóval mindössze 3,3 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h-ra: ez három tizeddel gyorsabb elődjénél.

A 911 Turbóból származó és a GTS számára módosított felfüggesztés kimagasló dinamikát biztosít. Az alapfelszereltséghez tartozó Porsche Active Suspension Management rendszernek köszönhetően a lengéscsillapítók villámgyorsan reagálnak a dinamikai változásokra. A Coupéban és a Cabrioletben ez szériafelszereltség, a 10 milliméterrel alacsonyabb sportfutóművel együtt. A Turbo modellekből érkezik a hátsó tengely segédrugós futóműkialakítása, amelynél a fő rugók minden esetben feszültség alatt vannak, miközben a kirugózási viselkedés változatlan. A 911 Targa 4 GTS alá a 911 Targa 4 S futóműve kerül.

A mérnökök a fékezési teljesítményt is a GTS megnövekedett teljesítményéhez igazították, amely így a 911 Turbo nagyteljesítményű fékrendszerét használja. A 20 colos első és 21 colos hátsó fekete, középső kerékcsavaros könnyűfém keréktárcsák a 911 Turbóról származnak. A széria sportkipufogó rendszer a GTS-specifikus beállításnak és bizonyos belső szigetelések elhagyásának köszönhetően még izgalmasabb hangzást tesz lehetővé.

Számos fekete betét selyem vagy magasfényű kialakítással

A 911 GTS-re a fekete vagy sötétített külső részletek sokasága jellemző. A 911 Targa 4 GTS esetében ide tartozik a modellt meghatározó tetőív és a Targa felirat is. A fekete selyemfényűre fényezett elemek sorát gyarapítják a központi kerékcsavaros könnyűfém keréktárcsák, az első lökhárító légterelőajka, a motorburkolat lamellái, valamint a GTS az ajtókon és az autó hátulján található GTS feliratok. Opcióként választható egy olyan külső csomag, amelyben ezek és további részletek magasfényű fekete színt kapnak. Valamennyi 911 GTS modell alapfelszereltségként kapja a Sport Design csomagot, amely az első és hátsó lökhárító, valamint az oldalsó küszöbök jellegzetes díszítéseit tartalmazza. A fényszórók peremei és a nappali menetfény környezete sötétített, az autó pedig szériafelszereltségként Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus) LED-es fényszórókat kap. Hátul egyedi lámpákat találunk.

Az új Porsche 911 GTS öt modellváltozatban érhető el, németországi alapára 140 981 euró.

Hirdetés

Hirdetés

Tetszett? Oszd meg másokkal is!

Iratkozz fel hírlevelünkre és értesülj elsőként az újdonságokról!