A ma valósága nem szebb, de izgalmasabb

Berta Gergő története. Olvasói levél.

Tetszett? Oszd meg másokkal is!

hirdetés

Berta Gergő

Berta Gergő akkortájt született, amikor Európa lecserélte zsarnokait. Azok közé tartozik, akiknél csendben, de nem átmenet nélkül zajlott a bársonyos forradalom, a tettrekészség.

hirdetés
hirdetés

Nem volt kétséges, hogy életét így vagy úgy, ha nem is tömegbe dőlve, de sikerre viszi. A ma valósága nem szebb, de izgalmasabb az akkori időknél: amit tud, mind magának köszönheti. Berta Gergő történetét Töviskes-Kele Csilla meséli el.

Történt ugyanis, hogy már gyerekkoromban felismertem, hiába tempózom az adott pályán, a sikeres karrierhez valami több kell, mint a tankönyvi klisék. Miközben szülővárosomban, Kalocsán a legtöbb fiatal együtt cirkált a főtéren, én leginkább tevékenykedtem napestig. Nem ritkán uram bocsá’ kiskamaszként dolgoztam. Hol ifjú lemezlovasként a CD-ket koptattam, hol a családi vállalkozásban segítettem szüleimnél. Utólag visszagondolva nem volt ez más, mint a belső drive, ami szuperszónikus sebességet diktált. Ha lenne egy listája a célért hozott áldozatnak, elég hosszú lenne, de nem vagyok az a panaszkodós típus. Röviden összefoglalva rögös út vezetett saját, komplex online marketing ügynökségem, a Maximum Business alapításig. Türelem, emberi kapcsolatok, masszív tettek és a cél – négy fontos elem, amiről véleményem szerint egy cégvezetőnek sem érdemes megfeledkeznie.

Türelem: bármit elkezdünk, idő kell hozzá, alázatossá kell válni.

Nyelveken szólt – a lehetőség

Mondhatnánk, hogy mi sem könnyebb ennél fiatalként. De ez sem volt mindig így. A weboldalak, Google hirdetések, Instagram posztok nem maguktól sorakoznak elénk. A katonás munkarendben a tudatos építkezés során nyílt ki a lehetőség. A cégalapítás ötlete 2013-14 tájára vethető vissza, ekkor még a Budapesti Gazdasági Egyetem padjait koptattam. A tettvágy egészen a Nemzetközi Gazdálkodás Karig taszított – egy olyan tanszékig, ahol negyvenhat nyelven akár tanítottak is a tanárok. A nyelvek világa, a táguló lehetőségek és a munka adta azt, amit az Ego nem adhatott meg. Pedig mindig, mindenkitől megkaptam: könnyű neked vállalkozó gyerekeként.

hirdetés

Emberi kapcsolatok: fontos, hogy miként bánunk az emberekkel. Kulcskérdés, hiszen nem gépek, érző lények építik fel a céget.

Puncs és pancs nélkül

Nem titok, a „vagyok, aki vagyok” nyugtalansága talán oda vezethető vissza, hogy szüleimnek is meg akartam mutatni, mire vagyok képes. A kemény munka csak a bajnokoknak lehet ismerős. Csakhogy a „tudatfehérítés” nem volt szokás az akkori klubéletben addig. Amíg mások boldogan pancsoltak a nőszerzés és az ivászat terén, nem volt mókás a világnak megfelelni. Egy barátommal közösen alapítottuk végül az első céget még az egyetemi évek alatt, mivel felismertük, hogy a piac éppen akkor nyitott a Facebook és a Google felé. Előnyünkké vált, hiszen az ipari korra épültek alig tudtak velük versenyt tartani. Már-már globális réspiacot találva, sikerült beférkőzni a hiányba: lett néhány ügyfelünk! Majd fél év elteltével sikerült felvenni az első alkalmazottat is. Akkor még nem tudtuk, hogy ez volt az a lépés, amivel végleg búcsút intettünk a felhőtlen éveinknek. Mit kaptunk cserébe? Piacok tömegei álltak mellénk.

Masszív cselekedetek: vezetőként a hatékonyság állandó kérdés, érdemes mindig a prioritásban legelső, leginkább fajsúlyos tevékenységgel kezdeni, hiszen a felső 20% hozza az eredmények 80%-át.

Elégedettek voltunk – röviden summázva az érzést, amit akkor, kezdő vállalkozóként éreztünk. Az email marketing, a posztok és az újdonság varázsa mind megszépül a siker árkába igazítva. De nem lehetett megspórolni a kitartást, az összes létező és elképzelhető akadály leküzdését. Nem lehetett véghezvinni másképp, mint akarattal, egyszerű bölcsességgel. Megtettük, amit a becsület diktált, a versenytársak pedig nem tudtak elénk farolni: csak akkor kértünk pénzt, ha tényleg jött az eredmény.

Jónak lenni jó

Az évek teltek, és közben kialakultak a folyamatok, rendszereink lettek. Több, mint négyszáz weboldal készült azóta a portfóliónk égisze alatt. A legjobb akartam lenni – máshogy nem is lett volna érdemes belevágni. Legkedvesebb „esettanulmányom” pedig az ügyfelünk, aki rozoga Skoda Fabiáját cserélte le BMW-re, miután elkezdtünk együtt dolgozni. Ez pedig számunkra egy olyannyira jól prosperáló történet lett, hogy nem sokkal később a piaci áttörés is megtörtént, amire régóta vártunk: mára Magyarországgal együtt összesen hat országban vagyunk jelen és célunk a további bővülés és az, hogy ne csak szolgáltassunk, de segítsük ügyfeleink céljait sikerre vinni.

A végére pedig, ami talán a legfontosabb és az év végi hajrában könnyű megfeledkezni róla: a cél, a misszió, amiért az egészbe belevágtál.

Számomra ez az alkotás öröme, a mai napig motivál, hogy valami olyat hagyjak magam mögött, amire majd a gyerekeim is büszkék lesznek.

hirdetés
hirdetés

Tetszett? Oszd meg másokkal is!

Előző cikk Shane Tusup elárulta hogyan és hol folytatja
Következő cikk Aranylabda - Messi mindössze hét ponttal végzett Van Dijk előtt