Számtalan app, trükk, hatékonyságot támogató eszköz érhető el egyetlen készülék, az okostelefon segítségével. Az okosotelefonok kétségtelenül a mindennapi rutin részévé váltak, miközben viszont töretlenül keressük a megoldást hogyan lehetne egy nap jobb, produktívabb, sikeresebb, számos olyan szokás is természetessé vált, amelyek észrevétlenül vetnek vissza a munkában.

1.Alvászavarok

Egy igazán lendületes nap megalapozása már előző este kezdődik. Az elalvás előtti böngészés szakértők szerint csökkenti a pihentető alvás idejét, a túl sok un. kék fény miatt ugyanis csak jóval lefekvés után áll át a szervezet a pihenésre, szó szerinti kikapcsolásra. A bekapcsolva hagyott értesítések, pittyegések az éjszaka folyamán szintén megzavarják meg az alvást, amely hatással lehet a másnap reggeli energiaszintre, koncentrálóképességre, általános közérzetre és természetesen a kipihent ébredésre is.

2.Közösségi média csatornák

Nem árulunk el nagy titkot azzal, hogy az egyik leggyakoribb időrabló tevékenység a különböző közösségi média csatornák rendszeres böngészése. A szembesítés viszont a ténylegesen eltöltött idővel sorsfordító lehet – érdemes egy nap összeírni, hogy pontosan mikor és mennyi időt töltesz például Facebookon a hírfolyam cél nélküli böngészésével. Ennek tükrében pedig érdemes átgondolni, hogy a nap folyamán mikor célszerű erre a tevékenységre időt szánni. Sokan attól félnek, hogy ha offline vannak, kimaradnak valamiből. Nehéz elfogadni, de nem lehet egyszerre több helyen lenni, nem lehet egyszerre mindenkivel beszélni, sőt, még a legfrissebb hírekről sem lehet mindig azonnal értesülni, hiába figyeljük állandóan telefonunkat.

3.Értesítés funkció

Egy nap hányszor szakítod meg az egyes munkafolyamatokat azért, mert érkezett egy értesítés a telefonodra, villog a jól ismert zöld fény vagy rezgett a mobil, hogy üzenet érkezett. Ezeknek az értesítéseknek hány százaléka volt életbevágó, amire azonnal ott és abban a percben kellett reagálni? Olyannyira megszokottá váltak ezek az értesítések, hogy szinte észrevétlenül szakítanak félbe, zavarják meg a fókuszt és zökkentenek ki a gondolatmenetből vagy éppen vetnek vissza a hatékonyságban. Érdemes kipróbálni, hogy ugyanaz a feladat mennyi idő alatt végezhető el, ha az értesítés funkció ki van kapcsolva vagy a telefon le van fordítva.

4.Üzenetváltás

Mivel elvileg mindig mindenki elérhetővé vált az okostelefonoknak köszönhetően, nehezen toleráljuk, ha valakit nem tudunk elérni. Miért nem veszi fel? Miért van kikapcsolva? Miért nem válaszol azonnal, hiszen látom, hogy látta, hogy olvasta? Számtalan kérdés, ami bizalmatlanságot, sértődést és haragot szülhet egyik oldalról és szintén visszavethet a hatékonyságban a másik oldalról. Szakértők szerint megoldás lehet, ha feladatkörtől függően óránként egy vagy két alkalommal szakítunk erre időt, a köztes időszakban pedig fókuszáltan tudunk foglalkozni az adott feladat elvégzésével.

5.Képszerkesztés

A képek szerkesztése szintén egy, azok közül a tevékenységek közül, amelyekkel észrevétlenül lehet temérdek mennyiségű időt eltölteni. Mialatt viszont paparazzit játszunk a saját életünkben, könnyen kimaradhatunk az igazán lényeges történésekről.