Vannak időszakok, amikor nagyobb a lendület az új célok megvalósításához – többek között az ősz is ilyen, ami több okból is ideális évszak az életmódváltásra. A hosszú távú és tartós siker alapja – a kampányszerű fogyókúrázással szemben – a rendszeres mozgás és a tudatos táplálkozás kombinációja.

Nem véletlen, hogy a tavaszi gyors fogyókúrák után az őszi időszak a második legnagyobb diéta szezon, ilyenkor ugyanis tudatosan és időben lehet elkezdeni a felkészülést a jövő nyári #beachbody szezonra. Az őszi életmódváltásnak sok minden kedvez: a nyári szünet, szabadság után újra beáll a napi rutin, amelybe könnyebb beilleszteni a rendszeres mozgást, valamint hűvösebb időben könnyebb nekivágni egy-egy izzasztó edzésnek.

Az edzés azonban önmagában nem elég – a rendszeres testmozgás és helyes táplálkozás kombinációja már-már unalomig ismételt páros, de nem véletlenül! Ezt ugyanis nem lehet megúszni. Ha viszont jól csinálod, sikerélményed lesz! Az Életmódváltók program SCITEC mentorai segítségével következzen 5 hasznos tipp, amelyek biztosan segítenek átvészelni a nehezebb időszakokat is!

1.Reális célok!

“Ne egy hét alatt akarj megszabadulni a felesleges kilóktól, hisz a súlytöbbletet sem egy éjszaka alatt szedted fel. Sokan túl nagy elvárásokat támasztanak magukkal szemben, amelyeket nem tudnak teljesíteni, így csalódás éri őket, s hamar feladják az új életformát. Mindig apró, reális célok kellenek, amelyeket könnyen meg tudsz valósítani. A sikerélmény újabb és újabb lendületet ad majd a folytatáshoz” – tanácsolja Kiss Gergely személyi edző. „Az életmódváltást nem lehet félig csinálni. Kifogásból sok van, életből csak egy, szóval tegyél érte!”

2.Elhatározás nélkül nem megy!

A sikeres életmódváltás egyik titka az elhatározásban rejlik: ha fejben eldöntöd, hogy életmódot váltasz, máris közelebb kerülsz a célhoz. Pontosan tudja ezt Dudás Lili személyi edző, aki gyerekkora óta súlyproblémával küzdött, több mint 100 kilót nyomott, amikor életmódváltásba kezdett. Azóta 40 kilót fogyott, hivatása lett a fitnesz és ma már másoknak segít megszabadulni a túlsúlytól.

„Az életmódváltás nem egy rövid távú program, sok-sok kitartásra lesz szükséged, de minden lehetséges, csak akarni kell!”

3.Változtass az étrenden és mozogj legalább heti háromszor!

Tartós eredményt csak megfelelő, változatos étrend kialakításával és rendszeres testmozgással érhetsz el – ebben minden mentor egyetértett. „Kerüld a drasztikus diétákat, a cukrot és a lisztes finomságokat. Helyettük fogyassz gyakran és rendszeresen teljes értékű, vitaminokban gazdag ételeket, valamint tudatosan figyelj oda a megfelelő mennyiségű és minőségű fehérje bevitelére. Válassz olyan mozgásformát, amely örömet és kikapcsolódást okoz számodra, így könnyebb lesz megvalósítani a kitűzött célt.

4.Ne félj segítséget kérni!

Ne félj segítséget kérni – tanácsolja Karakas Hedvig olimpikon, az Életmódváltók program nagykövete. A helyes étkezés és a sport összetett dolog, aminek nem leszel egyik napról a másikra a szakértője. Érdemes megbeszélni a terveidet egy táplálkozási szakértővel és egy edzővel. Olyan személyre szabott étrendet és edzéstervet fognak összeállítani, amivel rengeteg kudarcot és elpazarolt időt megspórolhatsz.

5.A helyes táplálkozás kulcsfontosságú az életmódváltás sikeréhez!

Minél intenzívebben mozogsz, annál inkább fokozódik az anyagcseréd, ezáltal növekszik a vitaminigényed. Rendszeres, legalább heti 3 edzés mellett még a vegyes, kiegyensúlyozott étrend mellett is szüksége van a szervezetednek vitaminpótlásra és a táplálék-kiegészítők is sokat segíthetnek célod elérésében. Ahogyan viszont az a nevükben is látható, ezek csak a helyes és változatos étkezés kiegészítésére szolgálnak, nem helyettesítik azt. A rendszeres mozgás mellett törekedj a megfelelő minőségi és mennyiségű, változatos tápanyagbevitelre. Sok sikert az életmódváltáshoz!