A kockahas titka állandó kérdés – ha előre látó vagy, akkor már jóval nyár előtt, ha inkább a spontaneitás jellemző rád, akkor pedig a nyaralás előtt úgy bő egy héttel.

A jó hír, hogy az inged alatt neked is ott lapulnak azok a bizonyos kockák, a kevésbé jó, hogy ezeket „már csak” elő kell varázsolni. A kockahas nagy titka után a második leggyakoribb kérdés, hogy mindez mennyi időbe fog nekem kerülni. Ez egy nagyon személyes kérdés, egyénenként változó, mivel rengeteg tényező befolyásolja a genetikai adottságoktól kezdve, az életkoron és edzettségi szinten át, az életmódig, amelybe még a stressz- és az alvás mennyisége is beletartozik. Összegyűjtöttük az öt leggyakoribb okot, ami miatt még mindig nem látszik a kockahasad!

1.Genetika

„Egy genetikailag vékonyabb, gyorsabb anyagcserével rendelkező szárazabb típusú ember, akár különösebb erőfeszítések nélkül is könnyen láthatóvá teheti a hasizmokat. Az életkor is befolyásoló tényező: egy fiatal szervezet sokkal könnyebben reagál mind az edzés, mind a táplálkozás által bekövetkező változásokra!” Tovább olvasom

Az, hogy kinek mennyire látványosak a hasizmai, alapvetően genetikai adottság, de persze az életkor, az életviteli sajátosságok is szerepet játszanak a kockahas elérésében.

A genetikai adottságokat befolyásolni nem tudod, de a kockahas eléréséhez következő négy pont csak rajtad és az elhatározásodon múlik!

2.Edzésprogram

„A has és környékén felgyülemlett felesleg táplálkozással eltüntethető, de a hasizmok megfelelő tömege, láthatósága, tónusossága célirányos gyakorlatokat igényel. A hangsúly a rendszerességen és a változatosságon van!” Tovább olvasom

A szálkás izomtömeg kialakításában a kardió és a súlyzós edzések megfelelő kombinációja szintén kulcsfontosságú, de az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy a pihenőidőnek, a regenerálódásra szánt időnek is kiemelt szerepe van. A pihenés hiánya ugyanis a stresszhormon kiváló táptalaja, amely egyes kutatások szerint elősegíti a zsírok lerakódását is.

3.Diéta

Kibekkelheted a diétát és az étkezéseket kemény edzésekkel? Ha a kockahas a cél, a válasz röviden annyi, hogy nem. A kockahas elérésében ugyanis a diétának, a megfelelő táplálkozásnak és a folyadékfogyasztásnak is kulcsfontosságú szerepe van.

A kockás has eléréséhez az izom fejlesztése és az azt fedő zsírréteg eltüntetése szükséges. A kockás hasat nem fedi zsírréteg, ehhez pedig tudatos táplálkozásra és akaraterőre van szükség. Legáltalánosabban elmondható, hogy érdemes kerülni a cukrot, fehér lisztet, a telített zsírokat, a feldolgozott élelmiszereket, az alkoholt, és célszerű minél több rostban gazdag ételt, zöldséget, zsírszegény fehérjeforrást választani, de egy nagyobb életmódváltás előtt azért ajánlott szakértőhöz fordulni.

A kockás has egy 24 órás projekt, amely a nap 23 órájában, az edzőtermen kívül is odafigyelést igényel. Az edzés elengedhetetlen, de az étkezés, stresszkezelés, pihenés is ugyanúgy hozzátartozik.

4.Testzsírszázalék

Ahhoz, hogy a kockahasadról ne csak te tudd, hogy létezik, de a strandon napozó lányok is észrevegyék, az optimális testzsírszázalék 10-12 százalék körül van. Az ettől alacsonyabb testzsírszázalék tartósan már negatívan befolyásolhatja szervezeted optimális működését.

Ez is érdekelhet: 6 rossz szokás, amely visszatart a fogyásban

5.Az elhatározás, kitartás hiánya

Hidd el, hogy meg tudod csinálni! Bízz magadban, az elhatározásodban és a kitartásodban! Ami viszont talán még ennél is fontosabb: valóban a kockahas a boldogságod és a magabiztosságod kulcsa?

„A genetikai adottságaink függvényében, az ésszerűség határain belül, egészséges körülmények között hozzuk ki magunkból a lehető legtöbbet!” Tovább olvasom: A legrosszabb, ha fals ideálokat követsz