Hogyan alapozz meg egy sikeres napot? Sokan és sokféle megoldásra esküsznek, abban viszont talán mindenki egyetért, hogy egy kirobbanó formában indított, energikus reggel ugyanúgy meg tudja határozni az adott nap sikerét, ahogyan egy rossz ébredés egy-egy kudarcot.

A motiváció, produktivitás, hozzáállás hármast, pedig könnyen lehet fokozni olyan mindennapos, az életmódba és a reggeli rutinba könnyen beilleszthető szokásokkal, mint amilyen például a hideg zuhany.

Arról, hogy a megfelelő minőségű és mennyiségű vízfogyasztás elengedhetetlen a szervezet optimális működéséhez, már több alkalommal is írtunk, most pedig azt nézzük meg, hogy milyen pozitív hatása van a rendszeres hideg, illetve a hideg-meleg vizes váltott zuhanynak.

1.Ellenállóbb immunrendszer

A reggeli váltózuhany segít fitten tartani az immunrendszert. A hideg és a meleg váltakozása serkenti az anyagcserét és a hőtermelést, hőháztartást, jót tesz az ereknek, javítja a vérkeringést, erősíti az ideg- és az immunrendszert. Két-három percig a meleg, utána pedig jöhet 10-15 másodpercig a hideg víz, majd ezt ismételd meg néhányszor, végül a hideg vízzel fejezd be. Túl sok időt nem ajánlott hideg víz alatt tölteni, de mérsékelten és rendszeresen alkalmazva érezhető a pozitív hatás.

2.Feszesebb bőr

Serkenti a vérkeringést, ezáltal felpezsdíti és segít feszesen tartani a bőrt. 30 éves korig a férfi arcbőr kőkeményen, komolyabb következmények nélkül viseli az éjszakázást, stresszt, kevésbé egészségtudatos életmódot, de 30 után nem falaz tovább. Habár a hideg először kellemetlen, a felfrissülés leggyorsabb és legegyszerűbb módja, azonnal visszatér az életerőd és a bőröd is feszesebb, rugalmasabb lesz. A hatást pedig fokozhatod a hideg-meleg vizes váltózuhannyal.

A száraz, viszkető bőrt a melegvíz csak még inkább irritálja, így ezeknek a kellemetlen tüneteknek az enyhítésére is hatékony megoldás lehet heti néhány alkalommal a hideg zuhany.
A bőrt nem csak kívülről lehet ápolni, a megfelelő folyadékbevitel is nagyon fontos. A szem alatti bőr nagyon vékony, megfelelő vízmennyiség hiányában kiszárad, fokozódnak a karikák, ráncok és az arc előbb-utóbb beesett lesz.

3.Gyorsabb regenerálódás

Profi sportolók a jeges fürdő jótékony hatásait használják ki a regenerálódási idő csökkentésére, teljesítményfokozásra, de nem kell feltétlenül ilyen extrémitásokra gondolni. Egy keményebb edzés utáni hideg vagy váltott zuhany is hatékony lehet a véráramlás és a keringés fokozására, az edzés utáni izomfájdalmak csökkentésére és a gyorsabb regenerációra. Ha pedig mind az edzést, mind a hidegzuhanyt reggelre időzíted, biztos lehetsz abban, hogy lendületesen, maximális energiával vághatsz neki az újabb kihívásoknak.